Nissan Juke drugiej generacji debiutował w 2019 roku. Pięć lat na rynku bez modernizacji to szmat czasu, dlatego wreszcie Japończycy zdecydowali się poddać Juke'a kuracji odmładzającej. Teraz samochód trafia na rynek.
- Nissan Juke po liftingu. Nadwozie i wnętrze
- Nissan Juke po liftingu. Silniki
- Nissan Juke po liftingu. Polskie ceny
Nissan Juke po liftingu. Nadwozie i wnętrze
Zmian stylistycznych w Nissane Juke właściwie nie ma, jeśli nie liczyć nowego żółtego koloru nadwozia oraz nowych wzorów felg. Znacznie więcej nowości jest w kabinie. Metamorfozie uległy między innymi konsola środkowa oraz panel wskaźników, a system infotainment zyskał większy ekran.
Nissan Juke po liftingu
Nissan Juke po liftingu. Silniki
Niisan Juke nadal jest oferowany w dwóch wersjach napędowych. Opcją zelektryfikowaną jest Juke Hybrid, w którym zastosowano silnik spalinowy Nissana opracowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija on moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm.
Za napęd elektryczny odpowiada główny silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm, wspierany przez rozrusznik/generator wysokiego napięcia o mocy 15 kW. Elementem układu jest także falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh.
Nissan Juke po liftingu
Z kolei pod maską Nissana Juke z napędem spalinowym pracuje trzycylindrowy silnik benzynowy DIG-T o pojemności 1.0 z turbodoładowaniem, który generuje 117 KM i 180 Nm (200 Nm z funkcją overboost). Silnik może współpracować z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Nissan Juke po liftingu. Polskie ceny
W naszym kraju Juke jest drugim najchętniej kupowanym modelem w ofercie Nissana, po Qashqaiu. Najpopularniejszą wersją wyposażenia modelu drugiej generacji jest N-Connecta, a najczęściej wybieranym napędem benzynowy silnik 1.0 DIG-T o mocy 114 KM.
Ceny Nissan Juke po modernizacji rozpoczynają się od 107 900 zł za wersję Acenta 1.0 DIG-T 114 KM. Ta podstawowa odmiana zyskała wiele elementów wyposażenia, które wcześniej nie były w niej dostępne: m.in. większe ekrany – zarówno ten za kierownicą (7 cali) jak i infotainment (12,3 cala).
Nissan Juke po liftingu
Nowością w ofercie odmiany Acenta jest także hybrydowy napęd, dotychczas oferowany jedynie w wyższych wersjach wyposażenia.
Nissan Juke wersja N-Connecta została wzbogacona o nowy, 12,3-calowy ekran z cyfrowymi zegarami, bezprzewodową ładowarkę do telefonów komórkowych oraz bezramkowe lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania. W wyposażeniu standardowym znalazły się także nawigacja NissanConnect oraz przednie światła przeciwmgielne, wcześniej dostępne jako opcja za dopłatą. Również i ta odmiana zyskała nową tapicerkę – materiałową z elementami skóry ekologicznej i szarymi wstawkami. Ceny Nissana Juke N-Connecta po zmianach rozpoczynają się od 115 400 zł.
Wersją z najbogatszym pakietem rozwiązań technologicznych pozostaje Tekna – jedyna standardowo wyposażona w system kamer 360° z wykrywaniem poruszających się obiektów, system ostrzegania i interwencji w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu oraz zaawansowany układ wspomagający kierowcę ProPILOT. Jej ceny rozpoczynają się od 131 600 zł.
Nissan Juke po liftingu
N-Design to wariant oferujący najwięcej w zakresie stylistyki pojazdu. Wyposażenie obejmuje m.in. system audio Bose, pakiet zimowy czyli podgrzewane przednie fotele, kierownica i przednia szyba, czy czarną tapicerkę ze skóry ekologicznej z elementami j Alcantary. Nissan Juke w tej wersji kosztuje od 138 790 zł (benzynowy 1.0 DIG-T 114 KM z manualną skrzynią biegów).
Zupełnie nową wersją w gamie jest N-Sport, bazujący na N-Design, ale wyróżniający się nową tapicerką „Icon” ze skóry ekologicznej oraz nowymi, czarnymi 19-calowymi obręczami kół „Akari”. Nissana Juke w tej najbardziej oryginalnej odmianie można mieć za 140 790 zł.
Nissan Juke po liftingu
Tak jak dotychczas, Nissan Juke jest dostępny z bezpłatnym pakietem rozszerzonej gwarancji na dodatkowe 2 lata, ponad standardową 3-letnią gwarancję producenta. Klient otrzymuje zatem łącznie rozszerzoną gwarancję na 5 lat / 100 000 km. Samochody można już zamawiać.