Nissan Juke II generacji debiutował we wrześniu 2019 roku, niedługo później wyjechał na drogi. Po niespełna pięciu latach od premiery Japończycy zdecydowali się na przeprowadzenie modernizacji, jak to określili "w połowie cyklu życia". To sugeruje, że obecna generacja Nissan Juke może przetrwać w produkcji nawet 10 lat.
- Nissan Juke po liftingu
- Nissan Juke po liftingu. Wnętrze i technologie
- Nissan Juke po liftingu. Nowe kolory i wzory felg
- Nissan Juke po liftingu. Systemy bezpieczeństwa
- Nissan Juke po liftingu. Układy napędowe
Nissan Juke po liftingu
Przy okazji liftingu Nissan naprawił swój błąd, jakim było wycofanie z oferty... żółtego koloru nadwozia, niezwykle popularnego w I generacji. Juke znów będzie mógł być żółty.
Oprócz wprowadzenia nowego koloru, projektanci i inżynierowie Nissana zaproponowali znaczące zmiany we wnętrzu. Metamorfozie uległy między innymi konsola środkowa oraz panel wskaźników, a system multimedialny zyskał większy ekran dotykowy oraz dodatkowe funkcje.
Nissan Juke po liftingu
W ramach modernizacji modelu wprowadzono również dodatkową wersję o nazwie N-Sport.
Nissan Juke po liftingu. Wnętrze i technologie
Pierwszą zmianą, którą zauważą dotychczasowi użytkownicy, gdy zasiądą za kierownicą wersji wyższych niż Acenta, jest powiększenie centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. Ma on teraz przekątną 12,3 cala i został pochylony w kierunku kierowcy o 8 stopni, dzięki czemu dotykowe elementy sterujące na skraju ekranu są w jego zasięgu.
Nissan Juke po liftingu
Za kierownicą znajduje się teraz 12,3-calowy cyfrowy ekran TFT, na którym wyświetlane są wskazania prędkości i inne kluczowe informacje. Ekran ma wysoką rozdzielczość (1920 x 720 pikseli) i jest konfigurowalny.
Odświeżony system informacyjno-rozrywkowy jest wyposażony w zmieniony ekran główny, który pozwala użytkownikowi umieścić na nim widżety najczęściej używanych funkcji.
Nissan Juke po liftingu
Ponadto system informacyjno-rozrywkowy oferuje ulepszone funkcje rozpoznawania głosu i „rozumienia języka naturalnego”. Oznacza to, że dysponuje szerszym zakresem zwrotów i wyrażeń, które może zrozumieć jako polecenie, a ponadto radzi sobie z zawahaniami lub pauzami mówiącej osoby. Ponadto odświeżony Juke oferuje bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto.
Nissan Juke po liftingu
W nawiązaniu do przyciągającego wzrok żółtego koloru nadwozia wnętrze wersji N-Sport wyróżnia się wyrazistym żółtym akcentem w kształcie bumerangu, który biegnie przez górną część deski rozdzielczej, a następnie kieruje się w dół i otacza podstawę nowego centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego, kończąc się przy nawiewach powietrza.
Pozostałe zmiany we wnętrzu wszystkich wersji modelu Juke obejmują między innymi powiększenie schowka w desce rozdzielczej do 7,8 litra. Podłokietnik został przeprojektowany tak, aby zapewniać lepsze wsparcie. Nowe są fotele.
Wszystkie wersje modelu Juke są teraz wyposażone w elektryczny hamulec ręczny. W wersji hybrydowej przyciski e-Pedal oraz EV Mode zostały przeniesione. Wszystkie wersje od N-Connecta wzwyż są wyposażone w bezprzewodową ładowarkę. Ponadto z przodu i z tyłu dostępne są gniazda USB-A i C.
Nissan Juke po liftingu. Nowe kolory i wzory felg
Nowy żółty kolor nadwozia to nie wszystko. Oferowana dotychczas perłowa biel została zastąpiona nowym odcieniem, zmienił się także odcień metalicznej czerni. Pojawiły się nowe wzory felg.
Nissan Juke po liftingu. Systemy bezpieczeństwa
Zwiększono wyposażenie w systemy bezpieczeństwa. Odświeżony Juke jest standardowo wyposażony w system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. System utrzymania pasa ruchu jest dostępny jako opcja, przy czym stanowi wyposażenie standardowe w wersji Tekna.
Nissan Juke po liftingu
Odświeżeniu Nissana Juke towarzyszyło również zwiększenie rozdzielczości kamery cofania z 0,3 do 1,3 megapiksela. Tylna kamera jest teraz standardem we wszystkich wersjach modelu, a system kamer 360°, który łączy obraz z czterech kamer wokół samochodu, tworząc „widok z lotu ptaka”, jest dostępny jako wyposażenie standardowe w wersji Tekna oraz jako opcja w N‑Connecta, N-Design oraz N-Sport.
Nissan Juke po liftingu
Nissan Juke po liftingu. Układy napędowe
Nie ma zmian w zakresie silników, Nissan Juke nadal będzie oferowany w dwóch wersjach. Bazowy napęd stanowi trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.0 DIG-T o mocy 117 KM (moment obrotowy to 180 Nm, 200 Nm z funkcją overboost). Dostępny jest w połączeniu z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DCT.
Nissan Juke po liftingu
Nadal dostępny będzie również, wprowadzony w 2022 roku, pełny napęd hybrydowy (bez możliwości ładowania z gniazdka). Układ napędowy jest oparty o benzynowy silnik 1.6, który generuje 94 KM i 148 Nm. Jednostka spalinowa jest wspomagana przez silnik elektryczny generujący 49 KM i 205 Nm. Oba silniki są produkcji Nissana, moc systemowa wynosi 143 KM.
Nissan Juke po liftingu
Od Renault pochodzą 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także skrzynia biegów.
Juke jest produkowany w zakładach Nissana w Sunderland, gdzie od premiery I generacji w 2010 roku powstało już ponad 1,3 miliona egzemplarzy tego modelu. Odświeżony Juke będzie montowany na drugiej linii produkcyjnej zakładu, razem z crossoverem Qashqai.