Nissan Ariya to zupełnie nowy crossover o napędzie elektrycznym. Auto trafi również do Europy.
Nissan Ariya
Nissan to specjalista od SUV-ów i crossoverów, który Qashqaiem zapoczątkował modę na tę klasę samochodów. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że kolejny po Leafie elektryczny model również będzie crossoverem.
Stylistyka Nissana Ariya nie jest zaskoczeniem - auto wygląda inaczej niż obecne modele Nissana, ale oparte zostało na pokazanym w zeszłym roku na salonie w Tokio prototypie. Oba modele wyglądają niemal identycznie.
Nissan Ariya
Formalnie rzecz biorąc, Ariya to SUV-coupe. Auto ma 4,6 m długości, 1,85 m szerokości i 1,66 wysokości, jest więc dużym autem, o 20 cm dłuższym niż obecna generacja Qashqaia. Rozstaw osi również może imponować - wynosi 2,78 m.
Wnętrze urządzono w minimalistycznym stylu. Dzięki umieszczeniu systemu klimatyzacji pod maską (silnik elektryczny zajmuje znacznie mniej miejsca niż spalinowy), można było zminimalizować konsolę środkową. W aucie dominują dwa duże ekrany, a wszystkie przyciski są dotykowe.
Nissan Ariya został zbudowany na nowej platformie i będzie oferowany z szeregiem jednostek napędowych, baterii i napędów.
Nissan Ariya
Wersja bazowa ma napęd na przód, moc 160 kW (217 KM) i moment 360 Nm. To wystarcza by auto rozpędzało się do 100 km/h w 7,5 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km. Zasięg (w cyklu WLTP) z bateriami 63 kWh to 360 km, a z bateriami 87 kWh - 500 km.
Ariya będzie dostępna również z napędem wszystkich kół 4WD e-Force. Bazowa wersja takiego auta ma silnik o mocy 205 kW i momencie 560 Nm. Sprint do 100 km/h trwa 5,9 s, zasięg z akumulatorem 63 kWh to 340 KM.
Mocniejsze wersje dostępne są wyłącznie z bateriami 87 kWh. Słabsza ma 225 kW i 600 Nm (sprint do 100 km/h w 5,7, zasięg 460 km), a mocniejsza - 290 kW i 600 Nm. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,1 s i może przejechać do 400 km. Prędkość maksymalna wszystkich wersji jest ograniczona do 160 km.
Produkcja seryjna Nissana Ariya rozpocznie się w przyszłym roku. Kilka miesięcy później auto trafi na rynki europejskie.