Nissan poszerza gamę jednostek napędowych Juke'a o klasyczną wersję hybrydową.
Nissan Juke Hybrid
Układ napędowy jest oparty o benzynowy silnik 1.6, który generuje 94 KM i 148 Nm. Jednostka spalinowa jest wspomagana przez silnik elektryczny generujący 49 KM i 205 Nm. Oba silniki są produkcji Nissana. Natomiast od Renault pochodzą 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz chłodzony cieczą akumulator o pojemności 1,2 kWh, a także skrzynia biegów.
Moc systemowa układu napędowego nie została ujawniona, ale można się spodziewać, że będzie to nieco ponad 140 KM. Taką mocą dysponują hybrydy Renault - Captur E-Tech Hybrid i Clio E-Tech Hybrid, z którymi hybrydowy Juke dzieli rozwiązania techniczne. Jednak Nissan mówi, że moc Juke'a Hybrid będzie o 25 proc. większa niż moc spalinowej wersji (117 KM). To sugeruje, że moc systemowa może wynosić 146-147 KM.
Nissan Juke Hybrid
Niewielka pojemność akumulatora oznacza, że w trybie elektrycznym można manewrować na parkingu oraz jechać z prędkością do 55 km/h, pod warunkiem, że delikatnie operujemy pedałem gazu. Japończycy zapewniają przy tym, że nawet 80 proc. miejskich tras można pokonać bez używania silnika spalinowego.
Według Japończyków Nissan Juke Hybrid w trybie miejskim ma zużywać do 40 proc. mniej paliwa niż Juke z benzynowym, trzycylindrowym silnikiem 1.0 o mocy 117 KM. Kosztem jest mniejszy bagażnik, pod jego podłogą zainstalowano akumulator, w efekcie Juke Hybrid może zabrać 354 l bagażu, o 68 litrów mniej niż wersja spalinowa.
Nissan Juke Hybrid
Ważnym elementem Juke'a Hybrid jest zaawansowana przekładnia o wielu trybach pracy, umożliwiająca wykorzystanie osiągów silnika elektrycznego, spalinowego lub obu jednocześnie.
W celu zmniejszenia tarcia wewnątrz skrzyni biegów, zamiast konwencjonalnych synchronizatorów zastosowano sprzęgła kłowe do przełączania czerech biegów przy napędzie spalinowym i dwóch przy napędzie elektrycznym. Temu samemu celowi służy wyeliminowanie tradycyjnego sprzęgła. Samochód zawsze rusza z miejsca w trybie w elektrycznym. Dwa siłowniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń, zapewniając płynne przyspieszanie.
Juke Hybrid od spalinowej wersji będzie nieco różnił się stylistycznie. Projektanci położyli nacisk na dopracowanie aerodynamiki, a więc uszczelnino osłonę chłodnicy, zmodyfikowano zderzaki i spojler na klapie bagażnika. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 19-calowe koła.
Nissan Juke Hybrid trafi do salonów latem. Ceny nie są jeszcze znane.