Nissan Micra K14 1.0 DIG-T 117 KM
Nissan Micra
Nissan Micra to najmniejszy model Nissana, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w 1982 roku.
Pierwsza generacja (K10) tego auta przetrwała aż 10 lat, w 1992 roku debiutowała Micra drugiej generacji (K11). Również ten model produkowano długo, aż do zastąpienia trzecią generacją (K12), która pojawiła się w 2002 roku. W 2007 roku auto poddano liftingowi, a w 2010 roku zakończono produkcję, prezentując jednocześnie Micrę K13. Wiosną 2013 roku model ten poddano kuracji odmładzającej.
Nissan Micra K14
Nissan Micra piątej generacji (K14) debiutował na salonie paryskim jesienią 2016 roku. Samochód całkowicie zerwał z dotychczasowym wizerunkiem tego modelu. Auto pojawiło się w sprzedaży wiosną 2017 roku.
Micra K14 jest niższa, szersza i dłuższa od poprzedniczek, a także przestronniejsza w środku. Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem.
Opcje personalizacji nadwozia i wnętrza Micry pozwalają na skonfigurowanie aż 125 różnych wariantów.
Wiele uwagi poświęcono komfortowi kierowcy. Niżej umieszczony fotel daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem i zapewnia więcej przestrzeni wyższym osobom.
Micra K14 jest pierwszym Nissanem w segmencie B z tak bogatym zestawem zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo, dostępnych we wszystkich wersjach wyposażenia. Wśród rozwiązań spotykanych zwykle tylko w większych samochodach warto wymienić system kamer 360° oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Samochód może być również wyposażony w inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Nissan Micra K14 jest wyposażony w 7‑calowy kolorowy centralny wyświetlacz, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.
W samochodzie zastosowano nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Szybsze przełożenie w układzie poprawiło jego charakterystykę i elastyczność. Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny. Nowa Micra charakteryzuje się najniższym współczynnikiem oporu w klasie hatchbacków, wynoszącym 0,29.
Nissan Micra K14 jest produkowany w Europie w zakładach Renault we Flins (Francja), należących do aliansu Renault-Nissan.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-03-27