Nissan Micra K13 1.2 80 KM
Nissan Micra
Nissan Micra to najmniejszy model Nissana, który po raz pierwszy pojawił się w ofercie tego japońskiego producenta w 1982 roku.
Pierwsza generacja (K10) tego auta przetrwała aż 10 lat, w 1992 roku debiutowała Micra drugiej generacji (K11). Również ten model produkowano długo, aż do zastąpienia trzecią generacją (K12), która pojawiła się w 2002 roku. W 2007 roku auto poddano liftingowi, a w 2010 roku zakończono produkcję, prezentując jednocześnie Micrę K13. Wiosną 2013 roku model ten poddano kuracji odmładzającej.
Nissan Micra K13
Czwarta generacja Nissan Micry debiutowała w 2010 roku na salonie w Genewie. Wiosną 2013 roku model został poddany liftingowi, pierwsze egzemplarze poliftingowe trafiły do salonów w drugiej połowie roku.
Micra K13 została zbudowana na nowej płycie podłogowej. W stosunku do poprzednika samochód wyraźnie urósł, długość zwiększyła się o 6 cm, o 2 cm zwiększono rozstaw osi, co przełożyło się na większy bagażnik (minimum 265 litrów, 15 więcej niż w poprzedniku) oraz bardziej obszerne wnętrze.
W połowie 2013 Nissan Micra poddany został modernizacji. Zmian było sporo, już na pierwszy rzut oka widać było całkowicie nowy pas przedni z dużym logiem producenta i powiększoną osłoną chłodnicy, inne są również błotniki czy reflektory.
Z tyłu pojawiły się światła wykonane w technologii LED i nowy zderzak. Z kolei we wnętrzu zastosowano nową konsolę środkową oraz lepsze materiały wykończeniowe.
W bogatszych wersjach stosowano system infotainment z ekranem o przekątnej 5,8 cala i nawigacją. Ciekawostkę stanowi system wspomagania parkowania, który informuje, że dane miejsce jest wystarczające do zaparkowania.
Nissan Micra K13 był pojazdem globalnym. Samochód opracowało biuro konstrukcyjne w Japonii, a produkowany był w kilku krajach (m.in. w Indonezji, Meksyku, Chinach), ale poza Europą. Na rynku Starego Kontynentu importowano samochody wyprodukowane w Indiach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-05-31