chceauto.pl
x

Nissan Note I 1.5 dCi 65 KM

Nissan Note I 1.5 dCi 65 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
12 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1461 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
65 KM
0-100 km/h
16.5 s.
V max
155 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
33 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
37 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
8.1%
Średni przebieg
56 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
280 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Nissan Note I 1.5 dCi 65 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan Note I 1.5 dCi 65 KMNissan Note I 1.5 dCi 65 KMNissan Note I 1.5 dCi 65 KMNissan Note I 1.5 dCi 65 KMNissan Note I 1.5 dCi 65 KMNissan Note I 1.5 dCi 65 KMNissan Note I 1.5 dCi 65 KMNissan Note I 1.5 dCi 65 KM

Nissan Note I 1.5 dCi 65 KM

Nissan Note

Nissan Note to minivan z pogranicza segmentów A i B opracowany wspólnie z konstruktorami Renault. Jego bliźniaczą konstrukcją jest oferowany przez Francuzów Renault Modus. Auto cieszy się opinią stosunkowo trwałego, chociaż z oferowanej przestrzeni zadowolone mogą być jedynie niewielkie rodziny. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 2012 roku. Wtedy również na rynku pojawiło się nowe wcielenia modelu, które do Europy trafiło pod koniec 2013 roku.

Nissan Note I

Nissan Note I generacji niewiele ma wspólnego z Japonią. Nie znaczy to jednak, że nie warto się tym modelem interesować.

Nissan Note nie jest typowym samochodem kompaktowym. Owszem, posiada kompaktowe wymiary (długość nadwozia to 409 cm), ale jednobryłowe nadwozie nie jest w tej klasie pojazdów często spotykanym rozwiązaniem.

Może dlatego jego sprzedaż nigdy nie biła rekordów, ale jednak utrzymywała się na solidnym poziomie, który pozwolił na utrzymanie produkcji przez siedem lat. Ostatni egzemplarz Nissana Note opuścił fabrykę w 2013 roku (w 2009 roku przeprowadzono lifting). Czy na rynku wtórnym model ten może być ciekawą propozycją?

Nissan Note debiutował w 2004 roku, ale dopiero dwa lata później pojawił się na rynku europejskim. Związane to było z uruchomieniem produkcji w fabryce Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Auto jest efektem kooperacji z Renault, Note'a zbudowano na płycie podłogowej... Renault Grand Modus, ponadto francuskie są silniki wysokoprężne. Francuskie jednostki napędowe, angielska produkcja, japoński samochód, czy to ma prawa działać? Cóż, całkowicie wpadek nie udało się uniknąć.

Note ma mądrze zaprojektowane wnętrze, które może zaskakiwać pojemnością (urok jednobryłowego nadwozia). Duży rozstaw osi zapewnia sporo miejsca na tylnej kanapie, którą dodatkowo można przesuwać, zwiększając lub zmniejszać pojemność bagażnika. Sam bagażnik ma podwójne dno, możliwe jest również złożenie tylnej kanapy, przez co uzyskujemy przestrzeń bagażową o niemal płaskiej powierzchni.

Wyposażenie samochodu jest zróżnicowane. Note był dostępny w trzech wersjach (Visia, Acenta i Tekna). Wszystkie posiadają klimatyzację przynajmniej manualną, wyższe wersje również automatyczną.

Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe (1.4 i 1.6) oraz diesla 1.5 dCi, który dostępny był w różnych wariantach mocy.

Wśród silników benzynowych lepszym wyborem jest mocniejsza jednostka. 88 KM w silniku 1.4 to nieco zbyt mało, by Note mógł szybko i bezpiecznie wyprzedzać. 110-konny silnik 1.6 zdecydowanie lepiej radzi sobie masą samochodu, na co zapewne wpływ momentu obrotowego wyższy o 25 Nm. Trzeba przy tym liczyć się z nieco większym zużyciem paliwa, ale nie są to wielkości zapierające dech w piersiach. Dodatkowo w silnikach 1.4 zdarzają się wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, tej przypadłości pozbawione są jednostki 1.6.

Francuski diesel 1.5 dCi to konstrukcja dobrze znana (debiut w 2001 roku) i nie ciesząca się niestety zbyt dobrą opinią. Silnik ten bowiem nigdy całkowicie nie pozbył się głównej wady - obracających się panewek. A awarii tej mechanicy nie chcą naprawiać, sugerując wymianę całej jednostki napędowej...

Co gorsza, osprzęt silnika 1.5 dCi również nie jest bezawaryjny: psują się turbiny i układ wtryskowy, mogą zdarzyć się problemy z rozrządem i wycieki oleju. Koszt usunięcia każdej z tych usterek idzie w tysiące zł. I nie ma sposobu, żeby się przed awariami ustrzec. Wtryskiwacze powinny wytrzymać 50 tys. km, ale zdarza się, że szwankują wcześniej, a regeneracja nie zawsze daje efekty. Na pewno warto często i regularnie (nie rzadziej niż 15 tys. km) wymieniać olej. Ale to nie jest metoda na uniknięcie wydatków, a jedynie odłożenie ich w czasie. Warunkiem koniecznym jest również tankowanie oleju napędowego wysokiej jakości.

Po stronie plusów zapisać trzeba oczywiście oszczędne obchodzenie się z paliwem. Czy to jednak nie za mało, by podejmować ryzyko?

Co jeszcze psuje się w Nissanie Note? W samochodach z początku produkcji szybko poddawała się przekładnia kierownicza, którą często wymieniano jeszcze na gwarancji, zdarzają się również szybko zużywające się przednie wahacze.

Ceny części zamiennych do Nissana Note nie są wyśrubowane, większość jest produkowana w Europie przez europejskie firmy. Wiele elementów dostępnych jest w formie zamienników.

Na rynku wtórnym wybierać można pomiędzy egzemplarzami pochodzącymi z polskich salonów z udokumentowaną często historią oraz importowanymi. Te drugie zwykle mają mocniejsze silniki i lepsze wyposażenie, ale jednocześnie brakuje im książki serwisowej lub miały za sobą naprawy blacharskie, przez co są tańsze...

Czy więc warto kupować Nissana Note? Jeśli wybierzemy samochód z polskiej sieci dystrybucyjnej, z silnikiem benzynowym i udokumentowaną historią to możemy być zadowoleni. Na drugim biegunie znajdują się samochody importowane, napędzane jednostkami wysokoprężnymi i bez historii. Zakup takiego pojazdu to proszenie się o kłopoty.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-27

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nissan Note Black Edition2016-07-06Używane: Nissan Note2014-10-28Nowy Nissan Note - premiera2013-03-06Oto nowy Nissan Note2013-02-18Nowy Nissan Note. W salonach wiosną2012-07-16Nissan Invitation - następca Note2012-03-16

Nissan Note CRASHTEST

Nissan Note - AKCJE NAWROTOWE

2008-11-17W modelach E11 Note, wyposażonych w silnik K9K stwierdzono ryzyko związane z prawdopodobnym niewłaściwym montażem łącznika w układzie paliwowym filtra cząstek stałych (DPF). W niektórych sytuacjach może to skutkować wyciekiem paliwa podczas procesu regeneracji tego filtra.

Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 8 samochodów Nissan E11 Note.

Nissan Note I 1.5 dCi 65 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS