chceauto.pl
x

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KM

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
39 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1598 cm3
Silnik
diesel
Waga
1419 kg
Ładowność
541 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
130 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
190 km/h
Zasięg
790 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
215/70 R17
225/45 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
439 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KMNissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KM

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KM

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai to produkowany w Wielkiej Brytanii samochód klasy crossover. Auto debiutowało w 2007 roku, idealnie trafiając w rodzący się boom na ten segment pojazdów. Klienci docenili podwyższone zawieszenie, które pozwala łatwo pokonywać krawężniki oraz kompaktowe rozmiary, dzięki którym nie problemów z parkowaniem.

Samochód dostępny był w wersji z napędem na przednią oś (najchętniej wybierana), 4x4 (tylko w połączeniu z mocniejszymi silnikami) oraz przedłużanej, siedmioosobowej o nazwie Qashqai+2 (która stanowiła jednak margines sprzedaży).

W listopadzie 2013 roku zaprezentowano Qashqaia II, który do salonów ma trafić na początku roku 2014. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej i otrzymało nowe, wyłącznie turbodoładowane jednostki napędowe.


Nissan Qashqai II

II generacja zaprezentowana została po raz pierwszy w listopadzie 2013 roku. Auto trafiło do salonów w lutym 2014 roku. Samochód zaprojektowany został od podstaw, w oparciu o nową płytę podłogową CMF (Common Module Family). Auto zyskało nie tylko nowy wygląd, ale i nowe rozwiązania techniczne. Z oferty zniknęły wolnossące jednostki napędowe, wszystkie silniki benzynowe wyposażone są w turbosprężarkę.

Z początkiem 2017 roku auto doczekało się kuracji odmładzającej. Zmiany w wyglądzie to m.in.: nowe zderzaki, przemodelowane reflektory i inne kierownice. Producent poprawił też poziom wygłuszenia wnętrza i wprowadził kilka korekt w nastawach zawieszenia.

Wszystkie jednostki napędowe oferowane na rynkach Europy zachodniej mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Wyjątek to – rzadko spotykana na rynku wtórnym – wolnossąca benzyna o pojemności 2,0 l. Decydując się na takie auto warto dokładnie przestudiować jego historię. Taka wersja oferowana była m.in. w Rosji i USA – samochody zza oceanu mają z reguły za sobą poważna naprawy blacharskie (powypadkowe). Auta z automatyczną skrzynia biegów (nazwa handlowa X-Tronic) wyposażone są w bezstopniowe przekładnie CVT. Na szczęście, póki co, użytkownicy nie narzekają na trwałość.

Chociaż – teoretycznie – auto zamówić można z napędem 4x4 takie wersje na rynku wtórnym praktycznie nie istnieją. Na rynku wtórnym dominują francuskie silniki (to wynik ścisłej współpracy z Renault) benzynowy 1.2 DIG-T oraz wysokoprężny 1.5 dCi. Mają dość dobrą opinię (w przypadku diesla wyeliminowano problem z panewkami znany z poprzednich generacji tego silnika), ale zalecamy skrócenie interwałów przeglądów olejowych do – maksymalnie – 15 tys. km. Niektóre egzemplarze 1,2 l wyposażone były w wadliwe napinacze rozrządu, które wymieniano na gwarancji (wraz z łańcuchem). Właściciele czasami skarżą się też na wycieki oleju (pokrywa rozrządu, łączenie silnika ze skrzynią biegów).

Auto ma opinię całkiem trwałego, chociaż zdarzają się mu drobne usterki elektroniki czy niedostatki wykończenia (typowe dla samochodów Renault). Ogólnie model uchodzi jednak za trwały. Wiele egzemplarzy objętych jest jeszcze gwarancją (5 lat lub 160 tys. km.).

Warto wiedzieć, że – w zależności od zastosowanej jednostki napędowej – samochody wyposażono w inne tylne zawieszenie. Podstawowe odmiany (1.2 benzynowy i 1.5 l wysokoprężny) mają z tyłu belkę podatną na skręcanie. Wersje z mocniejszymi motorami wyposażono w układ wielowahaczowy (lepsza precyzja prowadzenia, droższe serwisowanie).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-05-04

Wersje

NADWOZIA

Nissan Qashqai po liftingu. Ceny2024-08-09Nissan Qashqai po liftingu to zupełnie inne auto2024-04-24Nowy Nissan Qashqai. Ceny2021-04-13Nissan Qashqai nowej generacji2021-02-20Nissan Qashqai nowej generacji. Silniki2021-01-16Nowy Nissan Qashqai - wnętrze2020-12-07

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Hyundai ix35

Hyundai ix35

2.0 CRDI 136 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Yeti

Skoda Yeti

2.0 TDI 140 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Sportage

Kia Sportage

2.0 CRDi 136 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Sedici

Fiat Sedici

2.0 Multijet 135 KM diesel2013crossoverręczna4x4
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GLA

Mercedes GLA

200 CDI 136 KM diesel2013crossoverręcznaprzedni
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność

Nissan Qashqai II 1.6 dCi 130 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS