Importer japońskiej marki poinformował właśnie, że już na przełomie lipca i sierpnia do polskich salonów trafi nowy, sportowy model – GT 86.
Toyota GT 86
Auto powstało przy współpracy Toyoty i Subaru. Bliźniaczym pojazdem w ofercie tego ostatniego producenta jest model BRZ. Inżynierowie Toyoty zajęli się opracowaniem nadwozia, zawieszenia i skrzyni biegów. W Subaru zaprojektowano nowy, czterocylindrowy silnik w układzie boxer.
Pozbawiona doładowania jednostka rozwija moc 200 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 204 Nm. Jak przystało na „pełnokrwistego Japończyka” motor lubi wysokie obroty - jednostka potrafi rozkręcić się do 7 400 obr./min.
Toyota GT 86
Moc przenoszona jest wyłącznie na koła tylnej osi za pośrednictwem ręcznej sześciostopniowej skrzyni biegów (w ofercie znajdzie się także sześciostopniowy automat) i mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. Ważące zaledwie 1240 kg auto osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 7,6 s.
Zastosowanie silnika typu boxer i napędu na tylną oś pozwoliło obniżyć położenie środka ciężkości do zaledwie 460 mm nad asfaltem i uzyskać idealny rozkład mas 53:47. Nieco większe obciążenie przodu zdecydowanie poprawia zachowanie samochodu przy dynamicznej jeździe torowej i zapewnia większe wyczucie układu kierowniczego. Układ kierowniczy o sportowym przełożeniu 13:1 zaopatrzono w elektryczne wspomaganie.
Toyota GT 86
Auto oferowane będzie w Polsce w dwóch wersjach wyposażeniowych: podstawowej – Sol i wzbogaconej – Prestige. W uboższej odmianie standardem jest m.in.: 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat, czy system multimedialny Toyota Touch.
Bogatsza odmiana – Prestige – doposażona jest w podgrzewane fotele i skórzaną tapicerkę (łączoną z alcantarą).
Toyota GT 86
Za wersję Sol z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów zapłacić trzeba w Polsce 129 900 zł. Wersja Prestige wyceniona została na 136 900 zł. Na 7 000 zł wyceniono opcjonalną, automatyczną skrzynię biegów. Od sierpnia dostępny będzie również dodatkowy pakiet stylistyczny Aero obejmujący m.in. nakładki zderzaków, progów i duży tylny spoiler. Cena pakietu to 8 000 zł.
Zamówienia na model GT86 można już składać samochód dealerów. Pierwszy samochód zostanie dostarczony klientowi w Polsce na początku lipca, kolejne trafią do naszego kraju we wrześniu bieżącego roku.