BMW przygotowuje się do wprowadzenia na rynek X5 nowej generacji. Obecnie zamaskowane samochody przechodzą intensywne testy w różnych warunkach klimatycznych.
BMW X5 IV generacji
Przez samego producenta BMW X5 jest klasyfikowane jako pojazd klasy SAV, czyli Sports Activity Vehicle. W zamyśle bawarskiej firmy, ma to być pojazd bardziej sportowy od wszelakiej maści SUV-ów.
Pierwsza generacja BMW X5 pojawiła się już niemal 20 lat temu. Obecnie, od 2013 roku w salonach znajduje się trzecia generacja, która znajduje się już u kresu okresu produkcyjnego.
BMW X5 IV generacji
Nowe BMW X5 ma być pod każdym względem lepsze od poprzedników. Nowy model otrzyma nowe zawieszenie i podwozie. Prawdopodobnie po raz pierwszy w BMW serii X pojawią się tryby offroadowe, czyli kierowca będzie mógł wybrać rodzaj nawierzchni po jakiej porusza się samochód (jak śnieg, piasek, kamienie czy szuter).
Będzie to wyposażenie opcjonalne, zawarte w tzw. pakiecie offroad.
BMW X5 IV generacji
Oczywiście auto imponować ma również właściwościami jezdnymi i poziomem komfortu na nawierzchniach asfaltowych.
Obecnie prototypy nowego BMW X5 przechodzą testy w warunkach zimowych w szwedzkim Arjeplog, a także na szutrowych trasach w RPA oraz pustynnych obszarach USA. Wszystko po to, by sprawdzić zachowanie różnych mechanizmów w niskich i wysokich temperaturach, przy wysokiej i niskiej wilgotności powietrza.
Natomiast do odpowiedniego dostrojenia zawieszenia zostaną wykorzystane znane tory, jak niemiecki Nurburgring, czy znajdujący się w USA owalny tor Talladega, na którym możliwe jest osiąganie bardzo wysokich prędkości.
BMW X5 IV generacji zostanie oficjalnie zaprezentowane we wrześniu na salonie w Paryżu.