W pięciu polskich Porsche Centrach – w Katowicach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu – można zamawiać już nowe Porsche 718 Boxster. Ceny zaczynają się od 230 510 zł.
Porsche 718 Boxster
Nowa generacja, nowa nazwa – dwuosobowy roadster Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie nazywa się teraz 718 Boxster. To hołd dla legendarnego modelu 718, który na przełomie lat 50. i 60. odnosił liczne sukcesy w wymagających wyścigach długodystansowych. Ale do jego historii nawiązuje nie tylko oznaczenie najnowszego roadstera.
Porsche 718 Boxster
Podobnie jak protoplasta, Porsche 718 Boxster korzysta z jednostek o 4 cylindrach. Oznacza to powrót firmy Porsche do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Nowe motory z turbodoładowaniem są mocniejsze i mają być bardziej oszczędne od stosowanych w poprzedniku wolnossących silników sześciocylindrowych. Całkowicie inna jest również ich charakterystyka pracy.
Porsche 718 Boxster
Gama roadstera obejmuje dwa modele. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 300 KM (maks. moment obrotowy to 380 Nm), a 718 Boxster S – 2,5-litrową o mocy 350 KM (maksymalny moment 420 Nm). Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK).
Porsche 718 Boxster
W porównaniu z poprzednią generacją silniki obu modeli osiągają o 35 KM wyższą moc oraz wyższy maksymalny moment obrotowy (przyrost o, odpowiednio, 100 i 60 Nm). Typowo dla silników turbo, moment dostępny jest w znacznie szerszym zakresie obrotów niż w jednostkach wolnossących. To wszystko oznacza lepsze osiągi. Przykładowo, 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S w takiej samej specyfikacji na sprint do „setki” potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Porsche 718 Boxster
Dodatkowo silniki turbo mają zużywać mniej paliwa, przynajmniej w cyklu pomiarowym. Różnice dochodzą do 13 procent.
Najnowsza generacja roadstera Porsche wyróżnia się również zmienionym designem karoserii, zmodernizowanym kokpitem z najnowszą generacją systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym, na nowo zestrojonym zawieszeniem i układem kierowniczym oraz wydajniejszymi hamulcami.
Za dopłatą roadstery oferowane są m.in. z obniżonym o 10 mm zawieszeniem PASM – Porsche Active Suspension Management (718 Boxster S również ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm), a także z pakietem Sport Chrono. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie sportowej charakterystyki silnika i skrzyni.
Pierwsze egzemplarze nowego roadstera pojawią się w krajowych Porsche Centrach 30 kwietnia. Jak kształtują się ceny? Za Porsche 718 Boxster trzeba będzie zapłacić przynajmniej 230 510 zł, natomiast ceny Porsche 718 Boxster S zaczynają się od 325 290 zł.