W połowie kwietnia do salonów Porsche trafi nowy Boxster. Samochód oficjalnie zadebiutował na salonie genewskim.
Nowe Porsche Boxster jest lżejsze i mocniejsze od poprzednika, a przy tym ma zuzywać mniej paliwa. Większy rozstaw osi i kół oraz krótsze zwisy mają sprawić, że auto będzie jeszcze lepiej się prowadzić. Przyjrzyjmy się więc nowemu Boxsterowi z bliska...
Porsche Boxster
Samochód w bazowej wersji jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem boxer o pojemności 2.7 l (poprzednio 2,9 l) i mocy 265 KM (poprzednio 255 KM). Moment obrotowy (280 Nm) trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów lub opcjonalnej, siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej (PDK). Samochód z "manualem" przyspiesza do 100 km/h w 5,8 s, ze skrzynią PDK jest o 0,1 s szybszy (z pakietem Sporto Chrono Package czas przyspieszenia spada do 5,5 s). Prędkość maksymalna to 264 km/h (z PDK 262 km/h), przy czym średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 8,2 l/100 km, a ze skrzynią dwusprzęgłową nawet 7,7 l/100 km.
Porsche Boxster
Jeśli komuś 265 KM nie wystarczy może zawsze wybrać Porsche Boxster S. Źródłem mocy tego pojazdu jest silnik typu boxer o pojemności 3,4 l i mocy 315 KM. Napęd (360 Nm) również trafia na tył, w opcji dostępna jest skrzynia PDK. Sprint do 100 km/h trwa 5,1 s, 5,0 - ze skrzynią PDK i 4,8 z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna to 279 km/h (277 km/h z PDK). Średnie zużycie paliwa ma wynosić 8,8 l/100 km w aucie ze skrzynią manualną i 8 l/100 w samochodzie z PDK. Oczywiście to dane teoretyczne z cyklu pomiarowego, które z rzeczywistością nie będą miały wiele wspólnego. Ale można się pochwalić, że spadek w porównaniu do poprzednika wyniósł około 1 l/100 km...
Porsche Boxster
Nowy model ma cechować się fantastycznymi właściwościami jezdnymi. Rozstaw osi zwiększono o 6 cm, a rozstaw kół - o 4 cm z przodu i 1,8 cm z tyłu. Przednią szybę przeniesiono o około 10 cm do przodu, przy czym wysokość auta została zmniejszona o 1,3 cm. Całe nadwozie jest o 3,2 cm dłuższe niż poprzednio, ale jednocześnie przedni zwis został skrócony o 2,7 cm. Efekt? Na północnej pętli legendarnego toru Nurburgring nowy model okazał się szybszy od poprzednia o 12 s, pokonując okrężenie w 7:58 min.
Porsche Boxster
Oczywiście nowe samochody są mocno nasycone elektroniką i nie inaczej jest w przypadku Boxstera. Wymienić trzeba systemy Porsche Torque Vectoring (potrafi w razie potrzeby zahamować każde koło z osobna), który współpracuje z mechaniczną blokadą dyferencjału, oraz PASM (Porsche Active Stability Management). Ten ostatni to takie bardziej zaawansowane i wyposażone w dodatkowe czujniki ESP, które może działać w dwóch trybach: Normal i Sport.
Porsche Boxster
Opcjonalnie można zamowić pakiet Sport Chrono, który m.in. na życzenie kierowcy zmienia mapę wtrysku silnika oraz sposób pracy aktywnych amortyzatorów. Dzięki temu samochód może być komfortowy na zwykłych drogach i wyczynowo sztywny na torze. A jeśli już mówimy o jeździe po torze, to inżynierom Porsche udało się utrzymać w ryzach masę auta. W zależności od silnika i skrzyni biegów waha się ona w granicach 1310-1350 kg.
O hamowanie dbają znacznie przebudowane hamulce, o większej średnicy tarczy i poprawionym chłodzeniu. W opcji dostępne są tarcze kompozytowe.
Porsche Boxster
Warto również wspomnieć, że styliści położyli duży nacisk na dopracowanie aerodynamiczne. Nowe Porsche Boxster może pochwalić się współczynnikiem oporu Cd wynoszącym 0,3, co jest świetnym wynikiem. A skoro jesteśmy przy stylizacji: dach otwierany jest całkowicie elektrycznie, można tego dokonać również podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h. Cała operacja trwa tylko 9 sekund.
Nowe Porsche Boxster pojawi się w salonach w połowie kwietnia. Ceny zaczynają się od około 64 tys. euro za wersję bazową i sięgają ponad 75 tys. euro za Boxstera S.