W salonach Opla pojawią się wkrótce nowe wersje popularnych modeli Mokka i Insignia. Auta otrzymały nowe, wysokoprężne jednostki napędowe.
Nowy silnik 1,6 l CDTI
Przypominamy, że General Motors od lat wykorzystuje wysokoprężne jednostki napędowe konstrukcji Fiata. Nie inaczej jest i w tym przypadku - nowe 1,6 l CDTI i 2,0 l CDTI to zmodyfikowane, znane z włoskich aut, 1,6 l JTDm i 2,0 l JTDm. Obie jednostki wykorzystują wtrysk Common Rail pracujący pod ciśnieniem 2 tys. barów. Wtryskiwacze są w stanie wykonać do 10 wtrysków na jeden cykl pracy tłoka, co skutkuje niewielkimi drganiami i niskim poziomem hałasu.
Nowy silnik 2,0 l CDTI
Mniejszy silnik - 1,6 l CDTI - rozwija moc 136 KM i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Jednostka zastąpić ma w modelu Mokka leciwy, bazujący jeszcze na rozwiązaniach Isuzu, motor 1,7 l CDTI. Mały SUV z nowym wysokoprężnym sercem oferowany będzie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów (również z napędem 4x4) lub - na życzenie klienta - z sześciostopniowym automatem (wyłącznie w wersji z napędem na przednią oś).
Podstawowa wersja - 2WD - przyspiesza do 100 km/h w 9,9 s i osiąga prędkość maksymalną 191 km/h. Średnie zużycie paliwa - oczywiście w "propagandowej" wersji cyklu pomiarowego - to 4,1 l/100 km.
Opel Insignia i Opel Mokka
Opel Insignia otrzyma nowy motor 2,0 l CDTI o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Auto oferowane będzie zarówno jako sedan i kombi (tourer) wyłącznie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów (również z napędem obu osi).
Opel Insignia sedan z nowym silnikiem 2,0 l CDTI i napędem na przód przyspiesza do 100 km/h w równe 9 s i osiąga prędkość makymalną 225 km/h.