Do polskich salonów wjeżdża właśnie nowa generacja kompaktowego auta spod znaku plejad. Z jakimi kwotami liczyć się muszą ewentualni nabywcy?
Nowe Subaru Impreza
Przypomnijmy, że auto zadebiutowało na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Na Starym Kontynencie oferowany będzie wyłącznie pięciodrzwiowy hatchback i benzynowe jednostki napędowe. Po kłopotach z większymi modelami Japończycy w ogóle nie przewidują stosowania w nowej Imprezie silników wysokoprężnych.
Do wyboru są dwa, zbudowane w układzie boxer, silniki benzynowe: 1,6 l i 2,0 l. Słabszy motor ma wtrysk pośredni i rozwija moc 114 KM (przy 6200 obr./min.). Jednostka osiąga też maksymalny moment obrotowy 150 Nm (przy 3600 obr./min.). Drugi z silników ma pojemność 2,0 l i bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki temu osiąga 156 KM (6000 obr./min.) i 196 Nm (4000 obr./min).
Nowe Subaru Impreza
Co ciekawe, napęd 4x4 Subaru’s Symmetrical All-wheel Drive, oferowany jest wyłącznie w mocniejszej odmianie! Podstawowa Impreza z silnikiem 1,6 l napędzana jest wyłącznie na przednie koła! Niezależnie od wersji standardem jest za to bezstopniowa przekładnia CVT.
Aktualnie w polskim cenniku dostępna jest wyłącznie mocniejsza odmiana z silnikiem o pojemności 2,0 l. Bazowa wersja ze słabszą jednostką napędową uzupełni ofertę importera w pierwszej połowie 2018 roku.
Cennik otwiera wersja wyposażeniowa Comfort, za którą zapłacić trzeba przynajmniej 24 900 euro (105 309 zł). Lepiej wyposażona odmiana Exclusive to wydatek od 26 500 euro (112 076 zł). Ceny topowej wersji - 2.0 Sport – startują z pułapu 28 900 euro (122 226 zł).