We Frankfurcie zadebiutowała wreszcie, długo wyczekiwana, piąta generacja Subaru Imprezy w specyfikacji na rynki Starego Kontynentu.
Przypominamy, że samochód oferowany jest na rodzimym rynku od ubiegłego roku. W lipcu firma zaprezentowała odmianę przygotowaną pod kątem klientów z USA.
Subaru Impreza
W Europie do kupić można będzie wyłącznie pięciodrzwiowego hatchbacka. W ofercie będzie skromne pięć kolorów. Dwie „perły”(biały i czerwony) i trzy „metaliki” (srebrny, niebieski i szary).
Co ciekawe, producent nie przewiduje montowania wysokoprężnych jednostek napędowych. Do wyboru są dwa, zbudowane w układzie boxer, silniki benzynowe: 1,6 l i 2,0 l. Słabszy motor ma wtrysk pośredni i rozwija moc 114 KM (przy 6200 obr./min.). Jednostka osiąga też maksymalny moment obrotowy 150 Nm (przy 3600 obr./min.).
Subaru Impreza
Drugi z silników ma pojemność 2,0 l i bezpośredni wtrysk paliwa. Dzięki temu osiąga 156 KM (6000 obr./min.) i 196 Nm (4000 obr./min). Niezależnie od wersji silnikowej auta standardowo otrzymają napęd 4x4 Subaru’s Symmetrical All-wheel Drive i bezstopniową przekładnię Lineartronic CVT. Producent – zapewne nie przez przypadek – nie pochwalił się osiągami. Impreza z podstawowym silnikiem od lat zaliczana jest do jednych z najwolniejszych nowych aut na europejskim rynku.
Subaru Impreza
Auto zachęcać ma jednak kupujących bogatym wyposażeniem, zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa. Lista obejmuje m.in. rozbudowany system Subaru EyeSight, w ramach którego otrzymujemy chociażby aktywny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania czy układ trzymywania pasa ruchu. Bez żadnych dopłat otrzymamy też asystenta opuszczania miejsca postojowego tyłem SRVD, który wykrywa i ostrzega kierowcę przed niewidocznymi obiektami nadjeżdżającymi z boków pojazdu.