Subaru XV to propozycja japońskiej marki w segmencie kompaktowych crossoverów. Na salonie w Genewie zadebiutowała już druga generacja tego pojazdu.
Podobnie jak poprzednik, nowa generacja XV to tak naprawdę uterenowiona wersja Imprezy. Przypomnijmy, że najnowsza generacja tego modelu debiutowała niemal równo rok temu na salonie w Nowym Jorku, ale wciąż jeszcze nie pojawiła się w europejskich salonach.
Subaru XV
Subaru XV zbudowano na nowej, współdzielonej z nową Imprezą, płycie podłogowej. XV ma nadwozie o długości 446,5 cm, szerokości 180 cm i wysokości 161,5 cm. Rozstaw osi to 266,5 cm.
Dzięki nowej płycie podłogowej znacznie wzrosła sztywność nadwozia, to z kolei przekłada się na właściwości jezdne. Producent zmienił również przełożenie przekładnie kierowniczej na bardziej bezpośrednie oraz mocno zmodyfikował nastawy zawieszenia, dzięki czemu auto ma się o połowę mniej przechylać na zakrętach.
Subaru XV
Stylizacja nadwozia nie stanowi zaskoczenia. Z przodu w oczy rzuca się heksagonalna osłona chłodnicy i skośne reflektory, które producent nazywa "oczami jastrzęba". Jednym słowem - gdyby nie kilka stylistycznych dodatków, których celem jest "uterenowienie" i gdyby nie podniesione zawieszenie (prześwit wynosi 22 cm), XV i Impreza byłyby trudne do odróżnienia.
Podobnie jak Impreza, Subaru XV ma symetryczny, stały napęd wszystkich kół. Standardem jest system X-Mode, którego celem jest taka optymalizacja pracy silnika, napędu 4x4 i hamulców, by poprawiać właściwości terenowe.
Subaru XV
Subaru XV jest napędzane silnikiem benzynowym, oczywiście typu boxer. Dwulitrowa jednostka nie posiada doładowania, ma natomiast bezpośredni wtrysk paliwa oraz - w stosunku do poprzednika - 80 proc. nowych części.
Silnik generuje 156 KM mocy i 196 Nm momentu obrotowego, który trafia na koła za pośrednictwem automatycznej bezstopniowej (CVT) przekładni Lineatronic. Skrzynia posiada możliwość pracy w trybie ręcznym, wówczas emuluje siedem przełożeń.
Co ciekawe, producent nie ujawnił wnętrza pojazdu, będzie ono jednak na pewno zbliżone do tego z Imprezy. Na konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na ekran dotykowy o przekątnej 8 cali.