Opel postanowił pójść w ślady Audi i Volvo oferujących pseudoterenowe pojazdy segmentu D.
Do portfolio producenta z Russelsheim dołączy wkrótce nowa wersja Insignii – model o nazwie Country Tourer.
Samochód oferowany będzie wyłącznie z nadwoziem typu kombi. Auto wyposażono w zmodyfikowane zderzaki i nakładki ochronne progów. By zwiększyć możliwości „terenowe” o 20 mm zwiększono też prześwit zawieszenia.
Insignia Country Tourer wyposażona jest standardowo w napęd 4x4. Układ wykorzystuje sprzęgło typu Haldex, przy tylnej osi zamontowano elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Standardowym wyposażeniem jest też adaptacyjne zawieszenie systemu FlexRide.
Pod maską pracować może jedna z trzech jednostek napędowych. Do wyboru jest jeden silnik benzynowy i dwa wysokoprężne. Pierwszy – motor 2,0 l SIDI – ma turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Moc maksymalna to aż 250 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm.
Podstawowy Diesel – 2,0 l CDTI – rozwija 163 KM i 350 Nm (380 z funkcją chwilowego przeładowania overboost). W cenniku przewidziano też miejsce dla jednostki 2,0 BiTurbo CDTI, która dzięki dwufazowej turbosprężarce rozwija 195 KM i 400 Nm. Ta odmiana sprzęgana będzie wyłącznie z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Pozostałe wersje silnikowe standardowo sparowane będą z sześciostopniową, ręczną przekładnią.
Oficjalny debiut Opla Insignii Country Tourer zaplanowano na wrześniowy salon motoryzacyjny we Frankfurcie. Już dziś wiadomo, że za podstawową odmianę zapłacić trzeba będzie w Polsce od 88 750 zł.