Już 14 sierpnia, na Pebble Beach Concours d`Elegance, zadebiutuje najszybszy z wyprodukowanych dotychczas Range Roverów. Samochód jest pierwszym modelem serii SVR - symbolem tym oznaczane będą przyszłe sportowe modele marek Land Rover i Jaguar.
Range Rover Sport SVR przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 260 km/h, a pokonanie Północnej Pętli (Nordschleife) toru Nürburgring zajmuje 8 minut i 14 sekund, co jest jednym z najlepszych czasów uzyskanych przez seryjny samochód klasy SUV.
Range Rover Sport SVR
Model SVR wyposażany został w pięciolitrową jednostkę z doładowaniem mechanicznym. Silnik wytwarza moc 550 KM i moment obrotowy 680 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano 8-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP70.
Range Rover Sport SVR jest pierwszym modelem brytyjskiej marki wyposażonym w dwustopniowy aktywny układ wydechowy, z elektronicznie sterowanymi zaworami typu by-pass. Układ ten zapewnia uzyskanie efektów dźwiękowych rodem z toru wyścigowego przy wyższych obrotach silnika, bez niekorzystnego wpływu na poziom głośności podczas spokojnej jazdy.
Również po raz pierwszy, Range Rover został wyposażony w unikatowe - acz opcjonalne - 22-calowe obręcze aluminiowe z dobranymi do osiągów oponami 295/40 R22 Continental SportContact 5. W standardzie oferowane będą nowe, 21-calowe obręcze aluminiowe z oponami 275/45 R21.
Range Rover Sport SVR
Range Rover Sport SVR bazuje na nowym Range Rover Sport, z samonośnym nadwoziem wykonanym w całości z aluminium. Dzięki niemu - w stosunku do poprzedniej generacji Range Rovera Sport - masa auta zmniejszyła się aż o 39 procent
SVR jest wyposażony w stały napęd na 4 koła i skrzynię redukcyjną, z niskim przełożeniem przeznaczonym na wymagający teren (z rozdziałem mocy w proporcji 50/50 między przednią a tylną osią). Standardowym wyposażeniem jest również udoskonalony układ pneumatycznego zawieszenia automatycznie dobierający prześwit oraz komputerowy system Terrain Response2 wybierający najodpowiedniejszy program jazdy terenowej.
Zawieszenie (ze stopów lekkich) jest w pełni niezależne. Wyposażono je w wahacze o szerokimi rozstawie ramion z przodu i zaawansowany układ wielowahaczowy z tyłu. Skok kół (260 mm z przodu i 272 mm z tyłu) zapewnia wyjątkowy „wykrzyż” osi, wynoszący 546 mm, dzięki czemu samochód radzi sobie doskonale w najtrudniejszych warunkach.
Range Rover Sport SVR
W wersji SVR występuje również system Wade Sensing informujący kierowcę o głębokości przeszkody wodnej. Podobnie, jak w standardowych modelach Range Rover Sport, głębokość brodzenia SVR wynosi aż 850 mm. Samochód może również ciągnąć przyczepę o masie do 3000 kg.
Range Rover Sport SVR jest dziełem zespołu Special Vehicle Operations (SVO) firmy Jaguar-Land Rover. Emblemat SVR będzie w przyszłości umieszczany na wszystkich modelach SVR, które spełnią surowe kryteria dotyczące osiągów. Range Rover Sport SVR będzie produkowany jednocześnie ze swoimi podstawowymi krewniakami w istniejących zakładach produkcyjnych i będzie sprzedawany za pośrednictwem autoryzowanej sieci dilerskiej Land Rover.