Najciekawszą premierą Forda na salonie w Detroit jest Shelby GT500, jednak najważniejszą - nowa generacja Forda Explorera.
Ford Explorer
Ze względu na swoje rozmiary pojazd ten nie był nigdy sprzedawany w Europie, ale na kontynencie amerykańskim jest bardzo ważnym modelem.
Nowa generacja Explorera to nadal olbrzymi, siedmiomiejscowy samochód. Mimo tego, styliści nieco zmienili swoje podejście i Explorer nie epatuje swoimi gabarytami. Można raczej powiedzieć, że dynamicznie linie miały na celu dodanie mu lekkości i ukrycie wielkości.
Ford Explorer
Całkiem nowe jest, raczej utrzymane w skromnym tonie, wnętrze. Dominuje w nim umieszczony na konsoli środkowy, pionowy ekran o przekątnej nawet 10,1 cala (standardowo - 8 cali). W opcji dostępne są również wirtualne zegary zrealizowane w oparciu o ekran o wielkości 12,3 cala.
Gama jednostek napędowych dostępnych w nowym Fordzie Explorerze jest szeroka, a nowością jest usportowiona wersja ST. Producent nie zdradził jeszcze jej osiągów, ale wiadomo, że silnik ma generować ponad 400 KM i 560 Nm.
Ford Explorer
Ford Explorer będzie oferowany również z hybrydowym układem napędowym, w którym benzynowy silnik 3.3 jest wspomagany jednostką elektryczną. Całkowita moc układu napędowego to 318 KM.
Ponadto pod maskę Forda Explorera będą trafiać konwencjonalne, benzynowe jednostki napędowe. Bazowa wersja jest napędzana silnikiem czterocylindrowym 2.3 EcoBoost o mocy 304 KM i momencie 420 Nm. Moment obrotowy trafia na koła tylnej osi (lub opcjonalnie - na wszystkie koła), za pośrednictwem automatycznej przekładni 10-biegowej.
Mocniejsza wersja bazuje na silniku 3.0V6 o mocy 370 KM i momencie 514 Nm. Te samochód również dostępny jest w wersji 4x4 i napędem na tył. Ta ostatnia umożliwia ciągnięcie przyczep o masie do 2,5 tony.