Dokładnie miesiąc po prezentacji elektrycznej Corsy-e Opel rozpoczyna przyjmowanie zamówień na polskim rynku na nową Corsę z klasycznymi silnikami spalinowymi.
Opel Corsa
Oprócz w pełni elektrycznej Corsy-e, którą już można zamawiać, dostępne są również samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym w wersji Edition, Elegance i usportowionej GS Line.
Opel Corsa szóstej generacji będzie dostępny z zupełnie nową gamą trzycylindrowych silników 1.2 o mocy od 75 do 130 KM. Celem ich wprowadzenia jest oczywiście obniżenie emisji spalin oraz ujednolicenie gamy po przejęciu Opla przez grupę PSA (Peugeot-Citroen).
Opel Corsa
Najsłabszy, wolnossący silnik generuje moc 75 KM. Dwa mocniejsze – turbodoładowane, z bezpośrednim wtryskiem paliwa – rozwijają odpowiednio 100 i 130 KM oraz 205 Nm i 230 Nm. Gamę uzupełnia diesel 1.5 o mocy 102 KM.
Nowy Opel Corsa jest dostępny z pięciobiegową (z silnikiem 75-konnym) lub sześciobiegową (100 KM) przekładnią manualną, a także w wariancie z ośmiobiegową skrzynią automatyczną (130 KM).
Opel Corsa
Samochód jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia. W wersji podstawowej z silnikiem 1.2 o mocy 75 KM ceny zaczynają się od 49 990 zł. Cennik zamyka Corsa GS Line ze 130-konnym silnikiem za 77 650 zł.
Już w wersji podstawowej nowa Corsa ma wiele rozwiązań technicznych zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Systemy wspomagające obejmują m.in system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający, tempomat z ograniczeniem prędkości, asystenta pasa ruchu i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości. Brakuje za to... klimatyzacji!
Opel Corsa
Wersje powyżej podstawowej to trzy linie wyposażenia. W wersji Edition dodano najpopularniejsze opcje wyposażenia dodatkowego, wyposażenie w Corsie Elegance ma zapewnić jak największy komfort, a Corsa GS Line oferuje dodatkowe elementy akcentujące sportowy charakter samochodu.
Takie podejście do wersji wyposażenia, które po raz pierwszy zastosowane w Corsie, wkrótce obejmie również inne modele Opla.
W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, znane głównie z pojazdów wyższych klas. Jednym z nich są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED, które Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów.
Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i do warunków otoczenia.
Inne dostępne systemy wspomagające to m.in. system rozpoznawania znaków drogowych czy radarowy tempomat adaptacyjny oraz sterowany czujnikami system ochrony bocznej. Ten ostatni system ostrzega o zagrożeniu zetknięcia boków samochodu z przeszkodami (np. słupkami, ścianami) podczas manewrów wykonywanych z prędkością poniżej 10 km/h.
W ofercie znajduje się również system monitorowania martwego pola oraz różne systemy wspomagające parkowanie — od pilota parkowania aż po panoramiczną kamerę cofania 180°.
Corsa po raz pierwszy jest też dostępna z asystentem pasa ruchu. Jeżeli system wykryje niezamierzoną zmianę pasa ruchu, ostrzega on kierowcę migającą kontrolką i wibracjami kierownicy zachęcającymi do korekty toru jazdy.
Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje m.in. systemy Multimedia i Multimedia Navi z 7–calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości.