Zamówienia w Niemczech będzie można składać jeszcze w lutym. Opel Insignia Grand Sport kosztuje od 25 940 euro Sports Tourer, czyli kombi - od 26 940 euro (cena z niemieckim, 19-procentowym Vatem).
Nowa generacja Opla Insignii oferuje w standardzie szereg systemów wspomagania kierowcy: system ostrzegania przed kolizją (FCA) z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu. Znaczące zwiększenie bezpieczeństwa dopełnia aktywna pokrywa silnika, która poprawia ochronę pieszego w razie wypadku. Co więcej, nawet wersja podstawowa wyposażona jest w ekran dotykowy.
Opel Insignia
Druga generacja Insignii opiera się na zupełnie nowej architekturze. Pojazd waży nawet o 175 kilogramów mniej niż dotychczasowy sedan i nawet o 200 kg mniej niż kombi Sports Tourer. Ta znaczna redukcja masy oraz nowy, bardzo precyzyjny układ kierowniczy przyczyniają się do poprawy właściwości jezdnych.
Nowy flagowy model Opla debiutuje wraz z szeroką gamą silników oraz przekładni o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym, co ma oznaczać niższe zużycie paliwa i emisję spalin.
Już w grudniu 2015 r. firma Opel zapowiedziała, że dla przyszłych modeli pojazdów będzie podawać wartości według cyklu WLTP (światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich). Cykl jazdy WLTP zacznie obowiązywać jesienią 2017 r. i w porównaniu z aktualnie obowiązującym nowym europejskim cyklem jazdy NEDC jest bardziej zbliżony do rzeczywistych zachowań kierowców.
Opel Insignia
Od czerwca 2016 roku, zaczynając od nowej generacji Astry, Opel podaje dane dotyczące emisji CO2 oraz zużycia paliwa według cyklu WLTP jako uzupełnienie do oficjalnych danych NEDC. Pozwala to klientom na bardziej realistyczne szacowanie dziennego zużycia paliwa przez ich pojazd.
Testy przeprowadzone przez niezależne wydawnictwa, jak np. włoski magazyn Quattroruote, potwierdziły, że dane zebrane przez firmę Opel według cyklu WLTP są bardzo zbliżone do rzeczywistego zużycia paliwa.
Od początku sprzedaży dostępne są nowe silniki benzynowe i zaawansowane silniki wysokoprężne
Ofertę silników nowego Opla Insignii Grand Sport otwiera niedawno zaprojektowany silnik benzynowy 1.5 turbo dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowy silnik ma moc 103 kW/140 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,3 l/100 km w cyklu miejskim; 4,7 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 129 g/km CO2) oraz moment obrotowy rzędu 250 Nm między 2000 a 4100 obr./min.
Opel Insignia
Mocniejsza wersja silnika — o mocy 122 kW/165 KM — (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,0 l/100 km w cyklu miejskim; 4,9 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 130 g/km CO2) ma wszystko, czego potrzeba, aby stać się bestsellerem wśród silników benzynowych dostępnych w modelach Insignii. W porównaniu z i tak już bardzo wydajnym silnikiem 1.6 turbo (125 kW/170 KM) w dotychczasowym modelu nowy silnik oznacza mniejsze o średnio 3% zużycie paliwa według cyklu WLTP.
1,5-litrowy silnik wykonany w całości z aluminium, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, ma największą pojemność skokową pośród wszystkich nwych trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych Opla.
Silnik 2.0 turbo oferuje moc 191 kW/260 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm między 3000 a 4000 obr./min (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 11,5 l/100 km w cyklu miejskim; 7,0 l/100 km poza miastem; 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; 197 g/km CO2). Pracę czterocylindrowego silnika 2.0 wspomaga zupełnie nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna, a także napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego — to unikalna cecha w segmencie pojazdów klasy średniej.
W napędzie na wszystkie koła dwa sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi i są w stanie w ułamku sekundy przyspieszyć obrót poszczególnych kół zależnie od sytuacji na drodze.
Ofertę napędów dopełnia nowa 6-biegowa przekładnia manualna przeznaczona do silników wysokoprężnych 1.6 o mocy 81 kW/110 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 4,6 l/100 km w cyklu miejskim; 3,6 l/100 km poza miastem; 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; 105 g/km CO2) oraz o mocy 100 kW/136 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 5,1 l/100 km w cyklu miejskim; 3,9 l/100 km poza miastem; 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym; 114 g/km CO2). To nowe połączenie przekładni manualnej o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym i zaawansowanego silnika 1.6 CDTI o mocy 81 kW/110 KM zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o 10% w porównaniu ze zużyciem paliwa w dotychczasowym modelu podawanym według cyklu WLTP.
Ponadto Opel zaoferuje silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 125 kW/170 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim; 4,3 l/100 km poza miastem; 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; 136 g/km CO2).
Pełny cennik dla nowego modelu Insignii dostępny będzie z chwilą rozpoczęcia przyjmowania zamówień.