Kilka miesięcy temu Toyota i BMW ogłosiły rozpoczęcie długofalowej współpracy.
Pierwsze informacje na ten temat opublikowano w grudniu ubiegłego roku. W lakonicznym komunikacie poinformowano wówczas, że obie firmy wymieniać się będą doświadczeniem w dziedzinie budowy układów napędowych.
Wnętrze Toyoty GT 86
Nieco później sprecyzowano, że współpraca obu marek będzie ściślejsza niż mogłoby się to wydawać. Japończycy zobowiązali się uchylić inżynierom BMW rąbka tajemnicy dotyczącej najnowszych japońskich rozwiązań hybrydowych, w zamian Niemcy zaoferowali się dostarczać Toyocie silniki Diesla o pojemności 1,6 l i 2,0 l. Poinformowano również o tym, że inżynierowie oby producentów wspólnie pracować będą nad nową generacją akumulatorów do samochodów elektrycznych.
Na tym jednak nie koniec. W piątek, 29 czerwca, na specjalnej konferencji prasowej zorganizowanej w Monachium prezesi obu koncernów: Akio Toyoda i Norbert Reithofer podpisali kolejny aneks zacieśniający współdziałanie obu producentów. Na jego mocy, inżynierowie Toyoty i BMW wspólnie pracować też będą m.in. nad ogniwami paliwowymi oraz nowymi kompozytowymi materiałami, które przy budowie samochodów zastąpiłyby stal.
Toyota GT 86
Ku zaskoczeniu fanów obu marek, na konferencji prasowej poinformowano również, że Toyota i BMW wspólnie opracują też nowy samochód sportowy! Jak na razie szczegółowe informacje dotyczące tego przedsięwzięcia nie są jeszcze znane, w kuluarach mówi się jednak o wskrzeszeniu przez Toyotę modelu Celica lub Supra.
Po wycofaniu się z rajdów i krótkim romansie z Formułą 1 w ofercie Toyoty nie pozostało żadne auto o sportowym charakterze. Strategia marki zakłada jednak odbudowę wizerunku producenta szybkich aut, czego najlepszym przykładem jest nowy model GT86 opracowany wspólnie z inżynierami Fuji Heavy Industries.
Model GT86, którego polska premiera odbyła się w zeszłym tygodniu na torze w Poznaniu, trafić ma do salonów jeszcze przed końcem roku. Japończycy zakładają, że do końca grudnia do polskich nabywców dostarczonych zostanie około 60 egzemplarzy.
Toyota GT 86 opracowana została wspólnie z Subaru
Przypominamy, że pod maską GT86 pracuje atmosferyczny, czterocylindrowy silniki Subaru o mocy 200 KM. Napędzane na tylną oś dwudrzwiowe coupe, w wyposażeniu standardowym posiada m.in. dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Samochód osiąga setkę w 7,6 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 224 km/h.
Cena podstawowego modelu Sol wynosi 129 900 zł. Najbogatsza odmiana – Prestige – wyceniona została na 136 900 zł.
Zamówienia na to auto można już składać u polskich dealerów Toyoty.