Porsche zaprezentowało dziś kolejny pojazd z rodziny GT - model Cayman GT4.
Porsche Cayman RS4
Z zewnątrz Cayman GT4 zdecydowanie różni się od pozostałych odmian coupe z centralnie umieszczonym silnikiem. Trzy charakterystyczne wloty powietrza z przodu i masywne, zamocowane na stałe tylne skrzydło należą do pakietu aerodynamicznego, zaprojektowanego z myślą o zapewnieniu siły docisku.
Porsche Cayman RS4
Do budowy auta posłużyły podzespoły stosowane w Porsche 911 GT3. Silnik, podwozie, układ hamulcowy i aerodynamika modelu Cayman GT4 zostały
skonfigurowane pod kątem uzyskania maksymalnej dynamiki jazdy. Do napędu służy 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,8 litra i mocy 385 KM (283 kW), zapożyczony z Porsche 911 Carrera S. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 6-biegowa skrzynia ręczna z aktywnymi poduszkami zawieszenia silnika.
Porsche Cayman RS4
Cayman GT4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) to 10,3 l/100 km. Podwozie – z obniżonym o 30 mm prześwitem i wysokowydajnym układem hamulcowym – niemal w całości korzysta z podzespołów stosowanych w 911 GT3.
Porsche Cayman RS4
Na życzenie Cayman GT4 może zostać wyposażony w elementy dodatkowo zwiększające jego torowe walory. Lista opcji obejmuje ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy PCCB1, w pełni kubełkowe fotele wykonane z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP), specjalny pakiet Sport Chrono z unikalną aplikacją Track Precision oraz pakiet Club Sport.
Światowa premiera Porsche Cayman GT4 odbędzie się na początku marca, w czasie międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Model można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze dotrą do polskich Porsche Centrów w maju bieżącego roku.