Opel Grandland FL 1.6 Turbo Hybrid 224 KM
Opel Grandland to nic innego jak Grandland X, któremu przy okazji liftingu usunięto z nazwy X. Samochód zaprezentowano w połowie 2021 roku.
W ramach liftingu Grandland otrzymał charakterystyczny dla innych nowych modeli marki przód o nazwie ”Opel Vizor”. Zaostrza estetykę przodu, integrując grill, logo marki Opel i technologie w jednolitym wizualnie elemencie.
Bazowa wersja Business Edition jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwijają moc 130 KM. Do wyboru jest też czterocylindrowy diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1750 obr./min i jest dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną
Flagowa wersja to Grandland Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie, który dysponuje łączną mocą systemową 224 KM oraz rozwija do 360 Nm momentu obrotowego. Zespół napędowy Grandlanda Hybrid składa się z turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijającego moc 180 KM, silnika elektrycznego o mocy 81,2 kW/110 KM oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh.
Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym Grandland może rozpędzić się do 135 km/h. Maksymalna prędkość samochodu to 225 km/h.
Na wyposażeniu Grandlanda mogą znaleźc się m.in. reflektory IntelliLux LED, składające się ze 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, system Night Vision, który za pomocą kamery termowizyjnej wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów przed samochodem jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia. Night Vision ostrzega o obecności na przykład pieszych w polu widzenia kamery i wskazuje ich położenie na 12‑calowym ekranie centrum informacyjnego kierowcy.
W kabinie znajdziemy dwa panoramiczne ekrany, które w jednym module tworzą tzw. ”Pure Panel”. To w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy, kokpit. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.
Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-08-28