Wiemy już, na ile polski importer Opla wycenił nową Insignię w usportowionej wersji GSi. Zamówienia na flagową limuzynę niemieckiej marki w tej odmianie można już składać u dealerów.
Opel Insignia GSi Sport Tourer
Przypominamy, że odmiana GSi występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako sedan i kombi, czyli Sport Tourer. Obie poznamy po przemodelowanych zderzakach, poszerzonych osłonach progów i pakiecie ospoilerowania. Standardem są m.in – skrywające hamulce Brembo – 20-calowe obręcze kół. Lista opcji obejmuje sportowe, przygotowane specjalnie z myślą o GSi, fotele z certyfikatem AGR (stowarzyszenie na rzecz zdrowych pleców).
Podana przy okazji polskiej premiery modelu cena detaliczna wynosi 168 tys. zł. Producent nie podał jednak ile dopłacić trzeba będzie do odmiany kombi, ani topowej odmiany z jednostką benzynową.
Klienci mają do wyboru dwie wersje silnikowe Dla miłośników diesla przewidziano podwójnie doładowany silnik o pojemności 2,0 l. Przy 4000 obr./min motor generuje moc 210 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy aż 480 Nm (od 1500 obr./min). Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 231 km/h.
Opel Insignia GSi
Dla bardziej wymagających przewidziano turbodoładowaną benzynę o pojemości 2,0 l. Motor między 2000 obr./min. A 4000 obr./min rozwija moc maksymalną 260 KM i oferuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm. W takim zestawieniu samochód osiąga prędkość 245 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s. Bez względu na jednostkę silnikową standardowe wyposażenie obejmuje m.in. ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, adaptacyjne zawieszenie FlexiRide i napęd na obie osie z systemem wektorowania momentu pomiędzy tylnymi kołami.
Pierwsze auta trafic mają do polskich nabywców z początkiem przyszłego roku.