Auto z pogranicza segmentów A i B otrzymało nazwę Karl - od imienia syna założyciela marki - Adama Opla. Pięciodrzwiowa karoseria mierzy 3,68 m długości. W kształtach nadwozia bez trudu dostrzeżemy nawiązania do Corsy. Klienci mają do wyboru dziesięć wariantów kolorystycznych oraz kilka odmian stalowych i aluminiowych kół w rozmiarze od 14 do 16 cali. Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1,0 l Ecotec o trzech cylindrach. Jednostka rozwija moc 75 KM i współpracuje z ręczną przekładnią o pięciu przełożeniach.
Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m.in systemy ESP, ABS (z elektronicznym rozdziałem siły hamowania) oraz system wspomagania ruszania na wzniesieniu. Jako opcja oferowane są chociażby czujniki parkowania, system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu oraz takie "luksusy", jak podgrzewana kierownica i panoramiczny dach. Wzorem samochodów marki Fiat nowy Opel Karl otrzymał również dwustopniowe, elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją "city".