Opel wprowadza do sprzedaży model Karl w oszczędnej wersji EcoFlex.
Opel Karl Ecoflex
Opel Karl oferowany jest w tylko jednej wersji napędowej - z benzynowym silnikiem 1.0 Ecotec o mocy 75 KM. Jednostka ta będzie napędzała również Karla EcoFlex.
Całkowicie aluminiowy silnik ma tylko trzy cylindry, a jego wersje doładowane znajdziemy m.in. w Corsie i Adamie. W Karlu jednostka ta występuje w wersji wolnossącej i zużywa średnio 4,5 l paliwa na 100 km (w cyklu pomiarowym).
Opel Karl Ecoflex
W przypadku zastosowania systemu start&stop, który jest opcjonalny i w Polsce kosztuje około 2 tys. zł, zużycie paliwa spada do 4,1 l/100 km. To oznacza emisję CO2 w wysokości 99 g/km. Natomiast w wersji EcoFlex, emisja CO2 spada do 94 g/km.
Niestety, Opel nie chwali się, skąd się wziął - w gruncie rzeczy symboliczny, spadek emisji CO2. Zapewne chodzi o dopracowanie aerodynamiczne, np. nad tylną szybą pojawił się niewielki spojler.
Opel Karl Ecoflex
Polskie ceny Opla Karl Ecoflex nie są jeszcze znane, w Niemczech auto ma kosztować 9950 euro (z niemieckim, 19-procentowym podatkiem VAT). Przypomnijmy, że w Polsce za Karla trzeba zapłacić przynajmniej 36 tys. zł (w wersji bazowej, bez systemu start&stop).
Dla polskich klientów emisja CO2 nie ma żadnego znaczenia (chyba, że uwzględnimy idące za nim niższe zużycie paliwa), jednak w Europie Zachodniej można liczyć na dopłaty do zakupu samochodów ekologicznych.