Opel Mokka II 1.2 Turbo 130 KM
Opel Mokka
Mokka to zbudowany na bazie Corsy niewielki SUV. Na polskim rynku Mokka mierzyć ma się głównie z Nissanem Qashqai, Skodą Yeti i Mitsubishi ASX. Mimo stosunkowo długiego nadwozia (4,28 m) rozstaw osi pierwszej generacji to zaledwie 2,55 m, co czyni model stworzonym do jazdy miejskiej. Na rynku znleźć można również modele oznaczone jako Mokka X - to nic innego jak wersja po liftingu z roku 2016. Auto otrzymało wówczas zmienione pasy przedni i tylny oraz przeprojektowane wnętrze.
Druga generacja, już bez członu X w nazwie, zadebiutowała pod koniec 2020 roku. Auto nie ma już nic wspólnego z poprzednikiem. Stworzono go od podstaw w ramach współpracy z koncernem PSA.
Opel Mokka II
Drugie wcielenie Opla Mokka zadebiutowało we wrześniu 2020 roku, To drugi, po nowej Corsie, samochodów Opla zbudowany wspólnie z PSA. Bazą do jego stworzenia była modułowa, francuska platforma CMP, którą znajdziemy również m.in. w Peugeocie 2008. W efekcie auto mierzy teraz 4.15 m długości, czyli około 13 cm mniej niż poprzednia generacja. Jest też aż o 120 km lżejsze i ma zdecydowanie sztywniejszą konstrukcję karoserii.
Przód jest zdominowany przez nowy panel przedni Opel Vizor - nowy znak rozpoznawczy Opla. Osłania on "twarz” nowego Opla jak przyłbica hełmu, integrując przedni wlot powietrza, reflektory LED i zaprojektowany na nowo znak Blitz w jeden spójny element. Nazwę modelu po raz pierwszy umieszczono pośrodku tylnej klapy.
W kabinie znajdziemy tzw. "Pure Panel", czyli zestaw dwóch wyświetlaczy, które pomagają skupić się na najważniejszych informacjach. W przeciwieństwie do kokpitów przeładowanych danymi i przełącznikami Pure Panel jest wyjątkowo czytelny. Najważniejsze funkcje wciąż są sterowane przyciskami, więc nie trzeba się do nich przebijać przez wielopoziomowe menu.
Mokka jest pierwszym w historii samochodem Opla, który od samego początku sprzedaży dostępny jest w wersji w pełni elektrycznej, jak również z silnikami spalinowymi. Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) rozwija 260 Nm. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy — Normal, Eco i Sport. Dzięki 50 kWh akumulatorowi Opel Mokka‑e może przejechać na napędzie w pełni elektrycznym do 324 kilometrów (według WLTP1).
Mokka‑e obsługuje wszystkie opcje ładowania prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Sprawność akumulatora jest objęta gwarancją marki Opel przez osiem lat lub 160 000 kilometrów.
Silniki spalinowe (benzynowe i jeden wysokoprężny) mają od 100 do 130 KM. Do wyboru są sześciostopniowe ręczne skrzynie biegów lub ośmiostopniowa przekładnia automatyczna ze sterowaniem łopatkami przy kierownicy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-02-08