Na marcowym salonie w Genewie zadebiutuje gruntownie zmodernizowany Opel Mokka. Odświeżona wersja otrzyma nazwę Mokka X.
Opel Mokka X
Mokka dostępna jest na europejskim rynku od końca 2012 roku, nikogo nie powinno więc dziwić, że producent zdecydował się na głęboki lifting.
Najwięcej zmian zaobserwować można w obrębie pasa przedniego. Samochód otrzymał zupełnie nowy zderzak, reflektory zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej i osłonę chłodnicy z dekoracyjnymi listwami mającymi przypominać skrzydła samolotu. Wprowadzono też nowe lakiery, w tym „Amber Orange” (pomarańczowy) i „Absolute Red” (czerwony) oraz wzory wykonanych ze stopów lekkich obręczy kół
Opel Mokka X
Wnętrze samochodu zostało gruntownie przeprojektowane. Znajdziemy w nim zupełnie nową deskę rozdzielczą rodem z Astry. Nowy zestaw wskaźników ma więcej poziomo ukształtowanych elementów. W całkowicie zmodyfikowanej konsoli centralnej umieszczono 7 lub 8 calowy (w zależności od wersji) ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji. Zmniejszono przy okazji liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na pojemnościowy wyświetlacz.
Opel Mokka X
Paletę jednostek napędowych rozszerzono o nowy, benzynowy silnik 1,4 l Direct Injection Turbo o mocy 152 KM, który zadebiutował niedawno w nowej Astrze. W modelu Mokka X będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią automatyczną, systemem Start/Stop i adaptacyjnym napędem na wszystkie koła realizowanym za pośrednictwem elektromagnetycznego sprzęgła wielopłytkowego.
Opel Mokka X
Na suchej nawierzchni moment obrotowy trafia tylko na koła przednie (wyjątkiem jest ruszanie w trybie AWD), co pozwala utrzymać niskie zużycie paliwa. W zależności od warunków na drodze rozdział napędu zmienia się płynnie i automatycznie od 100 proc. na koła przednie (na suchej nawierzchni) do maksymalnie po 50 proc. na przednią i tylną oś w trudnych warunkach trakcyjnych.
Oficjalny debiut Opla Mokki X planowany jest na 3 marca, gdy rozpocznie się salon motoryzacyjny w Genewie.