Wiemy już prawie wszystko o nowym BMW M4 Cabrio. Na kilka tygodni przed oficjalnym debiutem auta niemiecka firma opublikowała obszerne informacje dotyczące nowego modelu.
BMW M4 Cabrio
Pod maską BMW M4 Cabrio znalazł się znany z coupe podwójnie doładowany silnik o pojemności 3,0 l. Rzędowa szóstka wykorzystuje m.in. bezpośredni wtrysk paliwa i systemy zmiennych faz rozrządu (Valvetronic i Double Vanos). Motor rozwija 425 KM i 406 Nm. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej przekładni. Na liście opcji znajdzie się siedmiostopniowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia M-DCT.
BMW M4 Cabrio
Podstawowa odmiana przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s. Wersja z M-DCT rozpędza się do setki w 4,2 s. Prędkość maksymalna auta to ograniczone elektronicznie 250 km/h.
By zmniejszyć masę błotniki i maskę wykonano z aluminium. Na dużą skalę wykorzystano też tworzywa sztuczne – kompozyty CFRP. Z tego materiału wykonano m.in. wał napędowy, który jest aż o 40 proc. lżejszy od tego stosowanego w poprzednim modelu. Dzięki dużej wytrzymałości i niskiej masie nie ma też konieczności stosowania dodatkowego, środkowego łożyska podtrzymującego.
BMW M4 Cabrio
Auto oferowane będzie ze sztywnym, składanym elektrohydraulicznie dachem. Po złożeniu jego konstrukcja chowa się do specjalnego przedziału w bagażniku. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 220 l. Dach może być rozkładany i składany w czasie jazdy z prędkością nie większą niż 18 km/h. Operacja przeobrażania auta w kabriolet trwa 20 s.
Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na początek lata. Wtedy poznamy również dokładną specyfikację i ceny modelu na poszczególnych rynkach.