Z wielką pompą na specjalnym ekskluzywnym pokazie w Affalterbach, z udziałem Nico Rosberga, Mercedes zaprezentował drugi pojazd opracowany przez inżynierów AMG: Mercedesa AMG GT.
Mercedes AMG GT
Mercedes AMG GT jest następcą modelu AMG SLS, chociaż jest od niego wyraźnie mniejszy i ma mniejszy silnik, dzięki czemu ma być tańszy. Do poprzednika samochód nawiązuje szczególnie w przedniej części nadwozia. Charakterystyczna jest osłona chłodnicy i długa maska. Znaczące różnice widać dopiero od drzwi, a tył do złudzenia przypomina... Porsche 911. To ciekawe, bowiem AMG GT ma być konkurentem właśnie m.in. dla tego pojazdu.
Mercedes AMG GT
Obły tył, który stanowi, przynajmniej naszym zdaniem, dysonans z ostrymi liniami przedniej części nadwozia, skrywa bagażnik o pokaźnej pojemności 350 litrów. Ponadto na jego klapie znajduje się automatycznie wysuwany spojler, którego ustawienie zależy od prędkości jazdy.
To co najważniejsze w Mercedesie AMG GT skrywa się oczywiście pod długą maską. Źródłem napędu jest silnik V8 o pojemności 4.0 l. Dzięki podwójnemu doładowaniu generuje on 462 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. To wystarcza, by rozpędzać ważący 1540 kg samochód do 100 kg w 4 sekundy, prędkość maksymalna przekracza magiczną granicę 300 km/h i wynosi dokładnie 304 km/h.
Mercedes AMG GT
To jednak nie koniec. W ofercie znajdzie się również model AMG GT S. Wersja ta napędzana jest tym samym silnikiem, ale dzięki zwiększonemu ciśnieniu doładowania i zmienionemu oprogramowaniu, jego moc wynosi 510 KM, a moment obrotowy - 650 Nm. Ważący 30 kg więcej Mercedes AMG GT S przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s oraz osiąga prędkość 310 km/h.
Mercedes AMG GT
Niezależnie od wersji moment obrotowy trafia na koła tylne za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT o siedmiu przełożeniach. Skrzynia może pracować w jednym z kilku trybów: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus), nowym I (Individual) oraz Race, który dostępny jest wyłącznie w wersji GT S.
Mercedes AMG GT
Dla inżynierów AMG ważne było uzyskanie idealnego rozkładu masy między osiami. Nie jest to łatwe w samochodach z silnikiem z przodu, dlatego skrzynia biegów nie znajduje się przy silniku, ale przy tylnej osi, co pozwoliło uzyskać wynik 47:53. Samochody, w których masa jest rozłożona mniej więcej po równo lepiej się prowadzą i są bardziej neutralne w zakrętach.
Mercedes AMG GT
Niezależnie od mocy w silniku zastosowano suchą miskę olejową, co pozwoliło na obniżenie jednostki napędowej w komorze silnikowej, co oczywiście przełożyło się na obniżenie środka ciężkości oraz rozwiązało problemy z ewentualnym niedosmarowaniem na zakrętach pokonywanych z dużym przeciążeniem.
Mercedes AMG GT
Mercedes GT S posiada elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału tylnej osi (AMG GT posiada blokadę mechaniczną) oraz aktywne zawieszenie AMG Ride Control, które może pracować w trzech trybach: "Comfort", "Sport" oraz "Sport plus". Samochód może również opcjonalnie zostać wyposażony w system AMG Dynamic Plus., który obejmuje... aktywne poduszki silnika i skrzyni biegów (ich sztywność jest zależna od stylu jazdy).
Za hamowanie odpowiada wydajny układ hamulcowy oparty o tarcze o średnicy 36 cm (39 cm w GT S). Opcjonalnie zamówić można tarcze ceramiczno-kompozytowe z tarczami o średnicy 40 cm. Tarcze skrywają się pod 19-calowymi felgami.
Mercedes AMG GT zadebiutuje oficjalnie na salonie paryskim na początku października. Wtedy też poznamy cenę tego pojazdu. Na razie wiadomo tyle, że będzie ona niższa niż w przypadku Mercedesa AMG SLS, który w naszym kraju kosztował około miliona złotych..