Poznaliśmy właśnie nową, czwartą, generację Audi A3 Sportback. Auto wkrótce trafi do salonów niemieckiej marki.
Audi A3 Sportback
W porównaniu ze swoim poprzednikiem obecny model urósł tylko o nieco więcej niż trzy centymetry. Ma teraz 4,34 m długości i 1,82 m szerokości (bez lusterek). Jego wysokość to 1,43 m, a rozstaw osi 2,64 m – te wymiary pozostały bez zmian. W zależności od pozycji tylnej kanapy, bagażnik ma od 380 do 1200 litrów pojemności, a podłogę umieścić można na różnych poziomach. Na życzenie dostępna jest poruszana elektrycznie klapa bagażnika, którą można zamykać i otwierać ruchem stopy.
Znaki szczególne zaprojektowanego od podstaw modelu to: szeroki grill osłony chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza z przodu. Nowością są cyfrowe światła do jazdy dziennej znajdujące się w obrębie reflektorów diodowych Matrix LED.
Audi A3 Sportback
W kabinie w oczy rzucają się nietypowo umieszczone dysze nawiewów, nowa dźwignia zmiany biegów czy aluminiowe lub karbonowe panele ozdobne. W nowym Audi A3 Sportback po raz pierwszy zastosowano tapicerkę foteli wykonaną z przetworzonych butelek PET.
Kokpit nowego A3 Sportback jest zwrócony w stonę kierowcy. Na konsoli środkowej standardowo montowany jest 10,1–calowy monitor dotykowy. W standardzie znajdziemy też w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i zegarów obsługiwany z poziomu wielofunkcyjnej kierownicy. Audi virtual cockpit oferuje dodatkowe elementy, takie jak np. duży wyświetlacz map nawigacji. Wersja plus ma wyświetlacz o przekątnej 12,3-cala, na którym można włączyć trzy różne jego widoki, w tym również widok o charakterystyce sportowej.
Audi A3 Sportback
Indywidualne ustawienia klimatyzacji, pozycji foteli, często wybieranych celów nawigacji, czy często włączanych mediów, mogą być zebrane w nawet sześciu różnych profilach użytkownika. Standardowo w nowym A3 Sportback znajduje się cyfrowe radio DAB+, a opcjonalnie zamówić można radio internetowe lub hybrydowe.
Audi A3 Sportback
W Europie nowe Audi A3 Sportback dostępne będzie w trzech wersjach silnikowych. Będą to: 1.5 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) oraz 2.0 TDI w wersji o mocy 85 kW (116 KM) lub w wersji o mocy 110 kW (150 KM). Początkowo wszystkie wersje silnikowe otrzymają napęd na przednią oś. Standard to sześciostopniowa manualna przekładnia. Opcją jest siedmiostopniowe DSG. Z czasem w ofercie pojawić się też mają hybrydy i odmiany z napędem quattro.
Standardowo w zawieszeiu pracują kolumny McPhersona (przód) i belka skrętna (tył). Czterowahaczowe zawieszenie tylne oferowane będzie w wersjach o mocy do 150 KM. Na życzenie dostępne jest obniżone o 10 mm zawieszenie z adaptacyjną kontrolą tłumienia.