Na salonie we Frankfurcie Hyundai zaprezentuje gruntownie odmłodzony model i10. Koreański producent opublikował właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia nowego modelu. Jakie zmiany zafundowali autu inżynierowie i styliści?
Samochód zaprojektowano w europejskim centrum Hyundaia w Russelsheim. W porównaniu do poprzednika długość nadwozia zwiększyła się o 80 mm, samochód jest również o 65 mm szerszy i o 50 mm niższy. Symbolicznie - o 5 mm - powiększył się rozstaw osi. Dzięki przeprojektowaniu wnętrza inżynierom udało się jednak zauważalnie powiększyć przestrzeń dla pasażerów - wg Hyundaia w nowym i10 jest ona największa w klasie. O 10 procent zwiększono również pojemność bagażnika - kufer pomieści teraz 252 litry bagażu.
Pod maską znajdzie się czterocylindrowa, benzynowa jednostka o pojemności 1,2 litra. Dane techniczne pozostają jednak tajemnicą. Hyundai planuje przyciągnąć nabywców do salonów wyposażeniem, jakiego nie oferuje w tej klasie konkurencja. Na liście opcji znajdzie się m.in automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka (podgrzewanych) foteli a nawet podgrzewana kierownica.
Produkcją auta zajmie się turecka fabryka Hyundaia w miejscowości Izmit. Auto trafić ma do salonów w kilka tygodni po wrześniowej premierze we Frankfurcie.