Po hucznej premierze na salonie w Genewie poznaliśmy w końcu ceny nowej broni Peugeota – modelu 208.
Samochód oferowany będzie na polskim rynku w dwóch wersjach nadwoziowych – jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback – i trzech odmianach wyposażeniowych: Access, Active i Allrue. Do wyboru będzie też osiem wariantów silnikowych o mocach od 68 do 155 KM.
Cena wersji bazowej – trzydrzwiowego 208 Access z benzynowym silnikiem 1,0 l VTI o mocy 68 KM wyceniona została na 39 900 zł. Dwa tysiące złotych więcej zapłacić trzeba będzie za taki sam model z pięciodrzwiowym nadwoziem. Za najtańszego diesla – trzydrzwiowego 208 1,4 l HDI o mocy 68 KM – zapłacić trzeba 52 200 zł.
Wersja Acces wyposażona jest m.in. w: ABS (z systemem wspomagania nagłego hamowania), ESP, sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), elektryczne wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby przednie. Na liście opcji znalazła się np. manualna klimatyzacją, za którą dopłacić trzeba równe 2 tys. zł.
Ceny kolejnej wersji – Active – rozpoczynają się od 47 500 zł (nadwozie pięciodrzwiowe, silnik 1,0 l 68 KM). Oprócz wymienionego wyżej wyposażenia klienci decydujący się na tę wersję otrzymają również m.in.: manualną klimatyzację i radio CD z odtwarzaczem plików MP3. Za auto z mocniejszą jednostką napędową – 1,2 l 82 KM – zapłacić trzeba 49 900 zł. Najtańszy Diesel to wydatek 56 400 zł (wersja 5d).
Topową wersją wyposażeniową jest odmiana Allure. Tak wyposażone peugeoty 208 otrzymają m.in.: dwustrefową, automatyczną klimatyzację, sportowe fotele i 16-calowe felgi ze stopów lekkich. Na liście wyposażenia znalazł się też system multimedialny z dotykowym wyświetlaczem.
Ceny wersji Allure rozpoczynają się od 55 400 zł. Tyle zapłacić trzeba za pięciodrzwiowe auto z silnikiem 1,2 l o mocy 82 KM. Najtańszy Diesel dostępny w tej specyfikacji – 1,6 HDI 92 KM – to wydatek 66 300 zł.
Najsłabszy motor – benzynowy 1,0 l (68 KM) rozpędza auto do 100 km/h w 14 sekund (prędkość maksymalna to 163 km/h). Mocniejsza odmiana – 1,2 l (82 KM) – przyspiesza do setki w 12,2 sekundy (prędkość maksymalna to 175 km/h). W ofercie są również benzynowe: 1,4 l (95 KM), 1,6 l (120 KM) i – topowy – 1,6 l THP (z turbiną i bezpośrednim wtryskiem paliwa) rozwijający 155 KM.
Silnik 1,4 l (dostępny wyłącznie z pięciodrzwiowym nadwoziem – cena wersji Access od 46 900 zł) zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 10,5 sekundy i prędkość maksymalną 188 km/h.
Jednostka 1,6 l (120 KM) rozpędza auto do 100 km/h w 9,9 sekundy i zapewnia prędkość maksymalną 190 km/h (ceny od 59 500 zł).
Najmocniejsza odmiana o mocy 155 KM oferowana będzie wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem, sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów i w wersji wyposażeniowej Allure. Ceny zaczynają się od 66 300 zł.
Najsłabszy silnik wysokoprężny – 1,4 l (68 KM) rozpędza auto do 100 km/h w 13.5 sekundy (prędkość maksymalna to 163 km/h. Zużycie paliwa deklarowane przez producenta to 3,8 l/100 km.
Do wyboru są też dwie – różniące się mocą – odmiany silnika 1,6 HDI. Pierwsza – rozwijająca 92 KM rozpędza auto do 100 km/h w 10,9 sekundy (prędkość maksymalna to 185 km/h), druga – o mocy 115 KM – w 9,7 sekundy (prędkość maksymalna 190 km/h). Obie zużywać mają średnio mniej niż 4 l oleju napędowego na 100 km.
Zamówienia na Peugeota 208 można już składać u dealerów. Pierwsze auta trafić powinny do polskich klientów pod koniec kwietnia.