Peugeot 3008 I FL 1.2 PureTech 130 KM
Peugeot 3008
Peugeot 3008 to kompaktowy crossover bazujący na Peugeocie 308. Wersję produkcyjną tego pojazdu zaprezentowano na salonie genewskim w 2009 roku, latem tego samego roku samochód trafił do salonów.
Auto produkowane jest we francuskiej fabryce Peugeota w Sochaux. Mimo oficjalnego klasyfikowania jak crossover (wyższa sylwetka może nawet przywodzić na myśl SUV-a) samochód nie jest przeznaczony do opuszczania dróg utwardzonych, dlatego wyposażono go wyłącznie w przedni napęd (wersja 4x4 w ogóle nie znajduje się w ofercie).W początku 2013 roku samochód poddany został gruntownej modernizacji - zniknął ogromny (i niezbyt urodziwy), nowy pas przedni nawiązuje do nowego Peugeota 208.
Peugeot 3008 to rzadki widok na polskich drogach, dlatego oferta na rynku wtórnym jest ograniczona.
Peugeot 3008 I FL
Peugeot 3008 pojawił się na rynku w 2009 roku wchodząc w nową dla francuskiego producenta niszę modelową.
Swoim wyglądem auto przypomina krzyżówkę minivana z SUV-em i to chyba zadecydowało o tym, że Peugeot 3008 nie odniósł spodziewanego sukcesu sprzedażowego. Oparte na płycie podłogowej Peugeota 308 auto przetrwało w produkcji co prawda aż do 2016 roku, ale następca jest już całkowicie innym modelem - to klasyczny crossover.
Trzeba od razu powiedzieć, że Peugeot 3008 będzie świetnym samochodem rodzinnym dla rodziny z dziećmi, ale - mimo podwyższonego zawieszenia - kompletnie nie nadaje się do użytkowania w terenie. Główny powód jest oczywisty - napęd wszystkich kół dostępny był wyłącznie w autach o napędzie hybrydowym, które na rynku wtórnym praktycznie nie istnieją, a i z salonów wyjeżdżały bardzo sporadycznie.
Rodziny docenią duży bagażnik i funkcjonalne, dobrze wyciszone wnętrze, w którym wygospodarowano sporo schowków. Uważać trzeba na lakier nadwozia, który jest delikatny i podatny na zarysowania. Na szczęście nie idzie za tym pojawianie się rdzy - poziom zabezpieczenia antykorozyjnego jest wysoki.
Poza wspomnianą wersję hybrydową (nietypową, silnik elektryczny łączono z wysokoprężnym) w ofercie znajdowały się silniki wysokoprężne 1.6 HDi (109 KM) i 2.0 HDi (150 KM) oraz dwa silniki benzynowe 1.6 VTi i 1.6 THP.
Zwykle jest tak, że silniki wysokoprężne ze względu na skomplikowany i drogi osprzęt podczas eksploatacji generują więcej problemów i kosztów. W przypadku Peugeota 3008 jest jednak inaczej. Jednostki HDi (w szczególności 1.6) to konstrukcje dopracowane i trwałe. Oczywiście - po pewnym przebiegu trzeba się liczyć ze zużyciem turbosprężarki czy wtryskiwaczy, a także koła dwumasowego, ale w wypadku tych jednostek nie następuje to szybko.
Dodatkowo jednostka 1.6 HDi, która dominuje na rynku wtórnym, cechuje się naprawdę niewielkim apetytem na paliwo. Jedynym minusem Peugeota 3008 z tym silnikiem są bardzo przeciętne osiągi.
Osiągami kusi natomiast opracowany wspólnie z BMW doładowany silnik benzynowy 1.6 THP. Niestety, nie jest to zbyt udana jednostka. Za osiągi płaci się oczywiście dość wysokim zużyciem paliwa, gorzej jednak, że typową usterką tego silnika jest zdecydowanie zbyt szybko ulegający rozciągnięciu - teoretycznie bezobsługowy - łańcuch rozrządu.
Przy zakupie używanego Peugeota 3008 wziąć trzeba pod uwagę dość wysoki poziom spadku wartości tego modelu. To dobra wiadomość podczas kupowanie, gorsza - przy późniejszej sprzedaży.
Ofert na rynku wtórnym nie ma zbyt wielu, ale są wśród nich samochody z polskiego salonu i udokumentowaną historią, które będą najlepszym wyborem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-02-22