Chociaż w ostatnich miesiącach Peugeot położył nacisk na SUV-y (debiutowały m.in. nowe modele 2008, 3008 i 5008), nie znaczy to, że zrezygnował z rozwijania klasycznych samochodów osobowych. Dowodem na to jest nowe wcielenie modelu 508.
Peugeot 508
Peugeot 508 I generacji pojawił się na rynku w 2010 roku, zastępując modele 607 i 407, i stając się jedynym przedstawicielem marki w segmencie D. Druga generacja ma kontynuować tę tradycję.
Nowy Peugeot 508 został zbudowany na modułowej płycie podłogowej EMP2. Samochód ma 4,75 m długości, czyli... aż o 8 cm mniej niż pierwsza generacja, co jest sporym zaskoczeniem.
Peugeot 508
Ponadto auto jest o aż o 6 cm niższe (jego wysokość to 1,4 m), dzięki czemu ma zostać obniżony środek ciężkości (co wpływa pozytywnie na właściwości jezdne) i poprawiona aerodynamika (współczynnik oporu Cx to 0,26), a przez to - zużycie paliwa. Zwiększono za to, do 1,84 m (o 2 cm), szerokość nadwozia, zmniejszając jednocześnie parametr kluczowy dla rozmiarów wnętrza, czyli rozstaw osi. Mierzy on 2,79 m, czyli o 2,4 cm mniej niż do tej pory.
Mimo zmniejszenia wymiarów nadwozia, udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 487 litrów. Złożenie tylnej kanapy pozwala przewieźć do 1537 litrów bagażu.
Peugeot 508
Mniejsze wymiary mają tez dobre strony - nowy Peugeot 508 jest wyraźnie zwrotniejszy od poprzednika - średnica zawracania to tylko 10,8 m, czyli aż o 1,5 m mniej niż w aucie pierwszej generacji. Ponadto wyraźnie, bo średnio o około 70 kg zmniejszyła się masa samochodu.
We wnętrzu nowego Peugeota 508 znajdziemy oczywiście system i-Cockpit, znany z innych nowych modeli francuskiej marki. Główne cechy systemu to niewielka kierownica i zegary, na które patrzymy ponad jej wieńcem. Zegary mogą być elektroniczne, ponadto drugi ekran, dotykowy, o maksymalnej wielkości 10 cali, znajdziemy na zwróconej w kierunku kierowcy konsoli środkowej.
Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 będzie mógł być wyposażony w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo i wspomagających kierowcę. Warto zwrócić uwagę na system noktowizji, który ma o 250 m większy zasięg niż reflektory i który umożliwia wykrycie pieszych czy zwierząt, wyświetlacz przezierny HUD (wysokiej rozdzielczości o rozmiarze 12,3 cala), adaptacyjny tempomat czy system automatycznego hamowania przed przeszkodą, który wykrywa również pieszych i rowerzystów.
Peugeot 508
Co ciekawe, Peugeot nie wycofuje się ze stosowania silników wysokoprężnych. W nowym 508 znajdziemy silniki Diesla 1.5 BlueHDI i 2.0 BluHDI o mocach 130, 160 i 180 KM.
Standardowo będą one współpracowały z automatyczną skrzynią ośmiobiegową. Jedynie silnik 130-konny w bazowej wersji będzie dostępny z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach.
Gamę jednostek napędowych uzupełnią silniki benzynowe 1.6 PureTech o mocy 180 i 225 KM. Ta druga będzie dostępna w wersji 508 GT w połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem z trybem Sport.
Nowy Peugeot 508 będzie produkowany we francuskiej fabryce w Mulhouse, a do salonów trafi po wakacjach.