Polski oddział Peugeota podał ceny drugiej generacji modelu 508 SW, czyli kombi. Podobnie jak w przypadku sedana, nie ma co liczyć na tani zakup.
Prezentując drugą generację flagowego Peugeota 508 Francuzi podkreślali, że model ten ma być pozycjonowany w segmencie premium. I tak się rzeczywiście dzieje, przynajmniej pod względem cen - najtańsza wersja Peugeota 508 SW kosztuje 129 400 zl.
Na tyle wyceniono samochód z bazowej wersji Active, pod maską którego pracuje czterocylindrowy, wysokoprężny silnik 1.5 BlueHDI. Jednostka ta generuje 130 KM i 300 Nm. Napęd trafia na koła przednie za pośrednictwem manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach.
Osiągi są przeciętne - sprint do 100 km/h zajmuje 10,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 208 km/h. Atutem jest za to niskie zużycie paliwa oraz całkiem niezłe wyposażenie - ta bazowa wersja posiada m.in. czujniki cofania, dwustrefową klimatyzację, tempomat, system bezkluczykowego dostępu czy system infotainment, którego sercem jest dotykowy ekran o przekątnej 8 cali.
Jeśli ktoś woli samochód z silnikiem benzynowym, musi przygotować się na wydanie przynajmniej 138 800 zł. Na tyle wyceniono 508 SW z jednostką 1.6 PureTech o mocy 180 KM i momencie 250 Nm. Dodatkowym atutem tej wersji jest automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów.
Większe moc to również lepsze osiągi - 100 km/h na liczniku pojawia się po 8 s od startu, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h.
Chcąc jeździć Peugeotem 508 SW z dieslem i automatyczną skrzynią biegów, trzeba sięgnąć po wersje mocniejsze - 1.5 BlueHDI o mocy 160 KM (od 137 900 zł) lub 180 KM (od 159 900 zł, przy czym jest to już wyższa wersja wyposażenia Allure).
Peugeot 508 SW jest również dostępny startowej wersji First Edition, cechującej się doskonałym wyposażeniem i... bardzo wysoką ceną. Z silnikiem PureTech o mocy 225 KM auto kosztuje 212 900 zł, a z silnikiem BlueHDI o mocy 180 KM - 216 900 zł.