Pięć lat od wprowadzenia na rynek Peugeot 508 został poddany modernizacji. Co zmieniło się w tym modelu?
Peugeot 508 po liftingu
Zmuszeni do elektryfikacji producenci coraz rzadziej modernizują swoje spalinowe modele. O ile do niedawna regułą było przeprowadzanie kuracji odświeżającej po trzech latach od premiery i wprowadzenie nowej generacji po sześciu latach, o tyle dziś pierwsze zmiany są wprowadzane dopiero po pięciu latach. Tak jest właśnie w przypadku Peugeota 508.
Zmiany stylistyczne w największym stopniu dotknęły przednią część nadwozia. W oczy rzuca się grill o nowym wzorze i znacznie większej szerokości, sięgający aż pod światła. Same światła główne są węższe niż do tej pory. Całość pasa przedniego wygląda znacznie bardziej nowocześnie i nawiązuje do innych nowych modeli Peugeota, jak 308 czy 408.
Peugeot 508 po liftingu
Dużą zmianą jest również rezygnacja z pojedynczych "kłów lwa", czyli charakterystycznych świateł do jazdy dziennej w formie pionowego paska. Po liftingu samochód otrzymał aż trzy pionowe paski. To zaskoczenie, bo do tej pory żaden z modeli Peugeota nie miał takiego rozwiązania.
Z tyłu zmian jest znacznie mniej. Na blendzie łączącej światła zespolone pojawił się napis "Peugeot", który zastąpił logo. Same światła otrzymały inny wzór, trzy pionowe paski nachylono w przeciwnym kierunku.
Peugeot 508 po liftingu
W kabinie nowe jest sterowanie automatyczną skrzynią biegów (niewielki przełącznik zamiast wystającego, nachylonego lewarka), a także system infotainment oparty o 10-calowy dotykowy ekran. Reszta to już detale.
Do tej pory Peugeot 508 napędzany był napędzany 130-konnymi silnikami 1.2 Puretech lub 1.5 BluHDI, w ofercie znajdował się również układ hybrydowy typu plug-in o mocy 225 KM (360 Nm).
Peugeot 508 po liftingu
To wszystko się nie zmieniło, natomiast gamę poszerzono o hybrydowy napęd plug-in o mocy systemowej 180 KM (360 Nm), który różni się od mocniejszej wersji tylko słabszym silnikiem benzynowym (150 zamiast 180 KM). W obu napędach znajdziemy również silnik elektryczny o mocy 110 KM, który czerpie energię z akumulatora o pojemności 12,4 kWh. Zasięg w trybie elektrycznym ma przekraczać 60 km.
Ponadto nadal dostępny będzie Pugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered), czyli hybryda plug-in o mocy systemowej 360 KM (520), z napędem na wszystkie koła, która rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s.
Zmodernizowany Peugeot 508 trafi do sprzedaży w połowie roku.