Francuzi nie ustają w swoim marszu w kierunku klasy premium. Peugeot zaprezentował właśnie nowe logo nawiązujące do czasów największej świetności marki.
Mało kto wie, że Peugeot jest najstarszą, działającą nieprzerwanie, motoryzacyjną marką świata! Od momentu jej utworzenia, w roku 1850, znak firmowy zmieniał się już dziesięciokrotnie. Za każdym razem zawierał jednych charakterystyczne dla francuskiej firmy oblicze lwa.
25 lutego Francuzi zaprezentowali światu nowe wcielenie swojego logo - zaprojektowane przez Peugeot Design Lab - studio projektowe marki Peugeot. Firma nie kryje że, nowe logo podkreślać ma jej bardziej prestiżowe, niż do tej pory, oblicze.
Nowe logo Peugeota
O tym, że Peugeot coraz wykonuje coraz ostrzejszy skręt w kierunku segmentu premium świadczą chociażby cenniki takich modeli, jak np. nowy Peugeot 508. Przykładowo - za topową odmianę GT z napędem hybrydowym zapłacić trzeba dzisiaj od(!) 211 100 zł. Jako próbę zainteresowania nowej kategorii nabywców traktować też trzeba wprowadzaną niedawno usportowioną serię PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
Jak czytamy w komunikacie marki: "dotychczasowe logo, stworzone w 2010 roku, musiało się zmienić, by zaakcentować coraz wyższą klasę modeli marki. Równolegle z całkowitą odnową wszystkich modeli, sukcesywnie prowadzoną od 10 lat, Peugeot odnowił także swoje logo, aby lepiej pasowało do oferowanych przez markę produktów".
W nowym znaku firmowym fani marki dostrzegą ukłon w kierunku lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Wówczas Peugeot stosował bardzo podobne logo ze – zwróconą w lewą stronę - głową lwa na czarnej tarczy. Sam ”lew” i napis wówczas miały jednak kolor złoty.