Kilka dni temu na drogi wyjechał pierwszy produkcyjny Peugeot zasilany wodorowym ogniwem paliwowym. Wydarzenie jest o tyle ciekawe, że chodzi o samochód użytkowy!
Chodzi o model Peugeot e-EXPERT Hydrogen, którego dostawy już się rozpoczęły. Pierwszym klientem, do którego trafi nowy pojazd jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, jest WATEA by MICHELIN. To młoda filia grupy PSA zajmująca się ekologicznymi rozwiązaniami w zakresie mobilności.
Peugeot e-EXPERT Hydrogen
Furgon PEUGEOT z napędem wodorowym wyróżnia się umieszczeniem całego systemu "mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” w obrębie komory silnika i pod podłogą. Efekt: zero kompromisów pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej i nisko umieszczony środek ciężkości, co gwarantuje stabilność, bezpieczeństwo i zwrotność samochodu.
PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen stał się nowym symbolem strategii marki „Extended power of choice”. Chodzi o to, by każdy klient miał możliwość wyboru spośród szerokiej gamy takiego napędu, który najlepiej odpowiada jego indywidualnym potrzebom.
Peugeot e-EXPERT Hydrogen
Wersja elektryczna zasilana wodorowym ogniwem paliwowym potwierdza szybką rozbudowę zelektryfikowanych odmian w gamie Peugeot EXPERT. Uruchomienie produkcji tej odmiany nastąpiło zaledwie 15 miesięcy po wprowadzeniu na rynek, w 2020 roku, modelu PEUGEOT e-EXPERT z zasilaniem akumulatorowym. Ten, na początku bieżącego roku, otrzymał tytuł International Van of The Year, stając się szóstym, od 1992 roku, samochodem Peugeota uhonorowanym tą prestiżową nagrodą.
Pod względem konstrukcyjnym PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen bazuje na akumulatorowej wersji tego modelu. Model produkowany jest we Francji, w zakładzie w Hordain (region Nord, Hauts de France), a następnie wyposażany w dedykowaną zabudowę w Rüsselsheim (Niemcy), na liniach produkcyjnych centrum inżynierskiego Stellantis specjalizującego się w technologii napędu wodorowego.