Polestar – wydzielona z Volvo submarka mająca specjalizować się w produkcji usportowionych aut elektrycznych – zaprezentowała właśnie swój pierwszy model.

Polestar 1
Polestar 1 to – nawiązujące do S90 – luksusowe grand turismo o klasycznej sylwetce „dorosłego” coupe. Auto pojawi się w salonach w połowie 2019 roku.
Za fundament dla stworzenia Polestara 1 posłużyła modułowa platforma SPA, w oparciu o którą budowane są modele z serii 90. Mimo jej wykorzystania aż 50 proc. kluczowych podzespołów stworzono od podstaw z myślą właśnie o Polestarze 1. Tak powstało m.in. – wykonane z włókien węglowych nadwozie. Pozwoliło ono znacznie obniżyć środek ciężkości charakteryzując się przy okazji sztywnością skrętną aż o 45 proc. wyższą, niż w przypadku karoserii stalowej.

Polestar 1
Samochód może się pochwalić przyjemną dla oka sylwetką i nadwoziem 2+2. Wbrew pozorom nie jest to jednak auto elektryczne. Do napędu służy układ hybrydowy generujący 600 KM i 1000 Nm. Moc trafia na wszystkie koła, z tyłu zastosowano aktywny dyferencjał z funkcją wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami.
Osiągi pozostają tajemnicą. Firma deklaruje jedynie, że korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego samochód pokonać może dystans do 150 km. Standardem ma być też stworzone przez inżynierów firmy Ohlins – system zawieszenia adaptacyjnego.

Polestar 1
Wzorem S90 auto budowane będzie w chińskiej fabryce w miejscowości Chengdu, skąd importowane będzie na poszczególne rynki, w tym do Europy i USA. W zakładzie trwają właśnie intensywne prace budowlane. Produkcja ruszyć ma w połowie 2018 roku.
Wkrótce po debiucie Polestara 1 oferta marki poszerzy się o pierwszy w pełni bateryjny pojazd elektryczny – model Polestar 2. Ten toczyć ma rynkową rywalizację m.in. z Teslą. Wkrótce potem w cennikach zadebiutować ma też duży, elektryczny SUV – Polestar 3.