W Nowym Jorku rozpoczął się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny. To tam Porsche zaprezentowało model Boxster Spyder.
Samochód otrzymał zapożyczone z modelu Cayman GT4 zderzaki i nową tylną klapę wyposażoną w chowany automatycznie spoiler. By zminimalizować masę pojazdu niemieccy konstruktorzy nie zdecydowali się na zastosowanie ciężkiego mechanizmu automatycznego składania dachu. Materiałowy „top” – podobnie jak w klasycznych kabrioletach sprzed pięćdziesięciu lat – składany jest ręcznie!
Nowe Porsche Boxster
Wnętrze przypomina to, znane z modelu Cayman. Auto otrzymało jedynie nową, sportową kierownicę o średnicy 360 mm. W trosce o rozkład mas, w podstawowym wyposażeniu zabrakło nawet klimatyzacji i radia! Klienci – bez wnoszenia żadnych opłat – mogą jednak zdecydować się na tego rodzaju opcje konfigurując auto.
Pod tylną klapą pracuje sześciocylindrowy silnik w klasycznym dla marki układzie Boxer. Jednostka o pojemności 3,8 l rozwija moc 375 KM i – rzecz jasna w przychylnym dla producentów cyklu pomiarowym – legitymuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 9,9 l/100 km. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 290 km/h.
Nowe Porsche Boxster
W trosce o lepszą trakcję samochód otrzymał przeprojektowane zawieszenie i hamulce. Te ostatnie pochodzą wprost z Porsche 911 Carrera. Prześwit zmniejszył się o 20 mm.
Sprzedaż auta w Niemczech rozpocznie się w lipcu. Ceny startować mają z poziomu 79 945 euro.