Porsche Macan II 4S 448 KM
Porsche Macan
Porsche Macan to kompaktowy SUV, z segmentu D. Mniejszy brat modelu Cayenne, produkowany od 2014 roku. W 2024 Porsche wprowadziło drugą generację modelu, która posiada silniki tylko elektryczne.
Porsche Macan II
Porsche Macan II mierzy 4784 mm długości, 1938 mm szerokości i 1622 mm wysokości. Samochód posiada koła o średnicy do 22 cali. Rozstaw osi zwiększony do 2893 mm – o 86 mm większy niż w poprzedniku – równoważą krótkie nawisy z przodu i z tyłu. Reflektory podzielono na dwie części: spłaszczone górne jednostki świetlne z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej są osadzone w błotnikach i akcentują szerokość samochodu. Nieco niżej umieszczono główny moduł oświetlenia z opcjonalną matrycową technologią LED.
Porsche Macan II będzie napędzane przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy osiach. Są silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). W połączeniu z funkcją Launch Control nowy
Macan 4 w trybie overboost generuje 408 KM, podczas gdy
Macan Turbo dysponuje mocą 639 KM (są to moce chwilowe z włączonym systemem Launch Control). Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 650 oraz 1130 Nm. Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan 4 przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s, a Macan Turbo – w 3,3 s. Ich prędkości maksymalne to, odpowiednio, 220 oraz 260 km/h.
Elektryfikacja pozwoliła na zwiększenie przestrzeni bagażowej. W zależności od wariantu i wyposażenia pojemność tylnego bagażnika wynosi do 540 litrów (w trybie cargo). Dodatkowo pod przednią pokrywą kryje się tzw. frunk, czyli drugi bagażnik o pojemności 84 litrów. Łącznie daje to o 136 litrów więcej niż w poprzedniku.
Wnętrze to bez wątpienia Porsche: zintegrowany czarny panel podkreśla szerokość kokpitu. Wznosząca się konsola środkowa potęguje wrażenie niskiej, nastawionej na osiągi pozycji siedzącej. Oprócz nowoczesnych cyfrowych interfejsów obecne są tu również analogowe elementy sterujące – na przykład do obsługi nawiewów czy klimatyzacji. Z przemyślanymi listwami wykończeniowymi kokpitu i drzwi zintegrowano listwy świetlne LED, które zapewniają zarówno oświetlenie otoczenia, jak i komunikacyjne.
Zarówno Macan 4, jak i Macan Turbo dysponują napędem na wszystkie koła. Elektronika mocy kontroluje obie jednostki elektryczne niemal w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany system
Porsche Traction Management (ePTM) działa około pięciokrotnie szybciej niż konwencjonalny układ 4x4 i może zareagować na poślizg w ciągu 10 milisekund. Ponadto o regulacji napędu na wszystkie koła decyduje wybrany program jazdy. W przypadku wariantu Macan Turbo wpływ na przyczepność, stabilność i dynamikę poprzeczną ma również
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) – elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Porsche Macan 4 Porsche Macan 4 Porsche Macan z zawieszeniem pneumatycznym (standard w Turbo) są wyposażone w elektroniczną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Na życzenie można połączyć ją także z zawieszeniem ze stalowymi sprężynami. PASM korzysta teraz z amortyzatorów w technice dwuzaworowej.
Po raz pierwszy Macan może być wyposażony w opcjonalną
skrętną tylną oś, z maksymalnym kątem skrętu kół wynoszącym 5°. W ruchu miejskim i podczas manewrowania jej zastosowanie owocuje mniejszą średnicą zawracania – 11,1 m, a jednocześnie przekłada się na większą stabilność przy szybszej jeździe.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-04