Porsche Macan I Turbo 400 KM
Porsche Macan
Porsche Macan to kompaktowy SUV, z segmentu D. Mniejszy brat modelu Cayenne, produkowany od 2014 roku. W 2024 Porsche wprowadziło drugą generację modelu, która posiada silniki tylko elektryczne.
Porsche Macan I
Porsche Macan pierwszej generacji debiutowało na salonie w Los Angeles w listopadzie 2013 roku. Samochód, który zbudowano na płycie podłogowej Audi Q5 jest o 145 mm krótszy i o 16 mm węższy od Cayenne.
Nadwozie Macana mierzy dokładnie 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości. W stosunku do Audi Q5 Macan jest aż o 70 mm dłuższy, 24 szerszy i o 34 mm niższy. Zupełnie inna jest też paleta jednostek napędowych i większość rozwiązań technicznych.
Układ zawieszenia zaprojektowano od podstaw. W stosunku do Audi większy (o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu) jest rozstaw kół. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, a konstrukcję tylnej osi oparto o układ typu multilink. Samochód wyposażono również w elektrohydraulicze wspomaganie kierownicy. Na liście opcji znajduje się zawieszenie pneumatyczne.
Gama jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe o mocach od 340 do 400 KM i diesla o mocy 256 KM.
W lipcu 2018 roku pokazano wersję po liftingu. Przeprojektowano pas przedni, ale zmian jest więcej. Porsche wykorzystało lifting jako okazję do wprowadzenia kolejnych systemów wspomagających. Nowy asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmujący adaptacyjny tempomat, zapewnia bardziej komfortowe prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów. Nowy system Porsche Communication Management (PCM) sprawia, że Macan oferuje pełną łączność i liczne cyfrowe funkcje. Powyżej typowej dla Porsche, wznoszącej się konsoli środkowej znajduje się ekran dotykowy Full HD o przekątnej zwiększonej z 7 do 11 cali.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-06