Wygląda na to, że Francuzi wykorzystają wizerunkową wpadkę Volkswagena w USA. Na niedawnej konferencji prasowej prezes koncernu PSA – Carlos Tavares – oznajmił, że firma zamierza wrócić na amerykański rynek.
Peugeot 2008
Warto przypomnieć, że ostatnie auto „made In France” sprzedano w USA w 1991 roku. Był nim wówczas Peugeot 405. Wcześniej, po krótkim romansie, ze Stanów Zjednoczonych wycofał się też Citroen. Marka zamknęła swój ostatni amerykański salon w 1974 roku.
Teraz, w ramach długofalowego programu doścignięcia konkurencji okrzykniętego przez Francuzów mianem „Push to Pass”, firma planuje wielki powrót do Ameryki. Tavares poinformował, że w PSA powołano już zespół specjalistów badających amerykański rynek. Specjaliści zadbać mają o to, by nowe francuskie modele spełniały wszystkie wymogi prawa federalnego.
Peugeot 2008
Plan powrotu PSA do Stanów podzielony został a kilka etapów. Początkowo opracowane zostaną „przyjazne Amerykanom” sposoby finansowania – program wynajmu długoterminowego, leasingu i kredytowania. Później Francuzki chcą się skupić na wynajmie krótkotrwałym, który pomóc ma przekonać lokalnych nabywców do „egzotycznych” na tamtejszym rynku pojazdów. Dopiero ostatni etap zakłada utworzenie sieci dealerów i sprzedaż indywidualną.
Travares nie określił limitu czasowego, można się jednak spodziewać, że auta ze znaczkiem Citroena i Peugeota powrócą na amerykańskie drogi jeszcze przed 2020 rokiem.