Rok 2015 okazał się rekordowym dla Volvo. Szwedzka firma sprzedała w ciągu 12 miesięcy 503 127 samochodów, co jest najwyższym wynikiem w całej 89-letniej historii Volvo.
Volvo XC60
Po raz pierwszy Szwedom udało się również złamać barierę pół miliona sprzedanych egzemplarzy. Warto dodać, że ten sukces niewielki wpływ miały dwa najnowsze modele, czyli XC90 i S90. Pierwszy z nich pojawił się w sprzedaży dopiero w drugiej połowie roku, a drugi nie zdążył wejść do sprzedaży.
W minionym roku Volvo zanotowało wzrosty we wszystkich trzech kluczowych dla siebie regionach świata. Sprzedaż w Europie wzrosła o 10,6 proc, osiągając poziom 269 249 samochodów, co oznacza 53,5 proc. całej sprzedaży.
Volvo S90
Bardzo duży wzrost, wynoszący 24,3 proc. Volvo zanotowało na rynku amerykańskim, natomiast na rynku chińskim sprzedaż wzrosła o 11,4 proc.
Dzięki niedawnym premierom XC90 i S90 (model ten będzie miał światową premierą już za kilka dni na salonie w Detroit, a do salonów trafi wiosną) oraz nadchodzącej V90, Szwedzi mogą spodziewać się, że rok 2016 będzie jeszcze lepszy niż 2015.
Volvo S90
Przypomnijmy, że średnioterminowy plan Volvo zakłada, że sprzedaż w Europie zostanie podwojona, a na całym świecie rocznie będzie sprzedawanych 800 tys. samochodów.
W ciągu najbliższych lat ma pojawić nowy model serii 60, który będzie produkowany na uniwersalnej płycie podłogowej Scalable Product Architecture (SPA), na której oparto S90. W planach jest również opracowanie nowych małych modeli, budowanych na płycie Compact Modular Architecture (CMA).
Volvo zapowiada również opracowanie samochodów hybrydowych, w których wykorzystaną zostaną trzycylindrowe silniki benzynowe oraz aut elektrycznych.