Poszczególni producenci podsumowują wyniki sprzedaży pierwszych sześciu miesięcy roku 2017. Jak radzi sobie w Europie – cieszący się rosnącą popularnością na polskim rynku – Hyundai?
Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w pierwszym półroczu 2017 na Starym Kontynencie zarejestrowano 270 921 samochodów tej marki. Dla producenta z Korei Południowej oznacza to wzrost o 3,6 proc. Ogromna w tym zasługa nowej generacji modelu i30, który uznać można z jedną z lokomotyw sprzedaży. Co więcej firma może liczyć na kolejny wzrost zainteresowania modelem po wprowadzeniu do oferty kolejnych, zaprezentowanych niedawno wersji – usportowionego Hyundaia i30 N oraz odmiany i30 Fastback.
Polska znalazła się w gronie rynków, na których Hyundai odnotował największy wzrost. Najbardziej imponujące dotyczyły Francji (+18 proc.), Hiszpanii (+10 proc.) oraz właśnie naszego kraju. W pierwszej połowie roku nad Wisłą zarejestrowano już 9 916 nowych aut marki Hyundai. To aż o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku!
Największym powodzeniem wśród europejskich nabywców – niezmiennie – cieszy się Hyundai Tucson. Od chwili rynkowego debiutu w 2015 roku do Europy trafiło już ponad 250 000 egzemplarzy! Rosnącym zainteresowaniem cieszy się również Hyundai IONIQ. To jedyny na świecie samochód z trzema różnymi napędami alternatywnymi do wyboru. Przez pierwszych 6 miesięcy tego roku Hyundai sprzedał ponad 10 000 egzemplarzy modelu IONIQ.
Plany Koreańczyków na kolejne pięć lat są bardzo ambitne. Hyundai planuje wprowadzenie do europejskich salonów aż 30 nowych modeli. Ma to wpłynąć na realizację długofalowego celu, jakim jest zdobycie do 2021 roku pozycji pierwszej marki azjatyckiej w Europie.