Renault Austral 1.2 E-Tech Full Hybrid 199 KM
Renault Austral to kompaktowy SUV, który w gamie francuskiego producenta zastąpił Kadjara.
Renault Austral ma 4,51 m długości, 1,83 m szerokości i 1,62 m wysokości, a rozstaw osi – identyczny jak w Nissanie Qashqai – wynosi 2,67 m. Tym samym jest odrobinę dłuższy i szerszy niż Kadjar, a jednocześnie aż 8 cm dłuższy niż Qashqai. Pojemność bagażnika to równe 500 litrów, dzięki przesuwanej opcjonalnie tylnej kanapie można ją zwiększyć do 575 litrów. W wersjach hybrydowych jest nieco gorzej - pojemność waha się od 430 do 555 litrów.
Jak informuje producent "stylistyka nadwozia Australa nie tylko odzwierciedla estetyczne kanony w segmencie SUV-ów, ale podkreśla także jego atletyczną i zmysłową sylwetkę oraz wykorzystane w samochodzie najnowocześniejsze technologie. Jest to pierwszy model z gamy Renault dostępny w wyjątkowej wersji Esprit Alpine, która wyróżnia się sportowym charakterem oraz dynamicznymi i przykuwającymi wzrok akcentami stylistycznymi."
W kabinie zastosowano ekrany OpenR, na których wyświetlane są informacje z zestawu zegarów i wskaźników, nawigacji i systemów multimedialnych, a użytkownicy mają dostęp do najpopularniejszych usług Google'a i przydatnych aplikacji. Ekran systemu infotainment oraz wirtualnych zegarów mają wielkość 12 cali. Do tego trzeba doliczyć wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3 cala
Renault Austral jest wyposażony we wszystkie najnowsze zdobycze technologii. Jego użytkownicy mają do swojej dyspozycji 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), system MULTI-SENSE oraz najnowszą generację układu czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL Advanced. W rozwiązaniu tym tylne koła skręcają się w przeciwną stronę niż przednie (przy prędkości do 50 km/h), dzięki czemu średnica zawracania wynosi 10,1 m.
Austral to pierwszy samochód z gamy Renault zaprojektowany na bazie platformy podłogowej CMF-CD trzeciej generacji, opracowanej przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Samochodów może być wyposażony w najnowszą wersję układu Full Hybrid E-TECH opartym na trzycylindrowym silniku 1.2 turbo (200 KM) lub jeden z dwóch silników benzynowych z układem Mild Hybrid z akumulatorem 48 V lub 12 V. Wersja 12-voltowa oparta jest na czterocylindrowym silniku 1.3 i dysponuje mocą 140 lub 160 KM, zaś wersja 48V - na trzycylindrowym silniku 1.2 i generuje 130 KM.
Renault Austral będzie produkowany w fabryce w hiszpańskiej Palencii. Zamówienia na ten model będą przyjmowane od połowy 2022 roku, a jego sprzedaż rozpocznie się jesienią.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-25