2014-08-21 | W niektórych samochodach marki Renault Clio IV istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola przedniego i/lub możliwość wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego.
W przypadku samochodów objętych ryzykiem uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego może to skutkować powolnym lub gwałtownym wyciekiem płynu hamulcowego z elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego spowodowany jego przetarciem o krawędź wadliwie zamontowanej osłony nadkola przedniego. W przypadku samochodów objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego przy hamowaniu w szczególnych warunkach (użycie hamulca ręcznego podczas jazdy, połączone z silnym hamowaniem) szczęka hamulcowa ulega przemieszczeniu, które może doprowadzić do wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego, z jednoczesnym wyciekiem płynu hamulcowego. Może to skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu hamulcowego poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu hamulcowego.
Powyższe dotyczy:
1) samochody objęte ryzykiem uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego:
egzemplarze CLIO IV wyprodukowane od początku produkcji do dnia:
04/03/2013 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Bursa (Turcja),
14/04/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Flins (Francja).
2) samochody objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego:
egzemplarze CLIO IV hatchback wyposażone w silniki D4F, H4B lub K9K, z wyłączeniem egzemplarzy wyposażonych seryjnie w felgi aluminiowe 17” lub automatyczną skrzynię biegów, wyprodukowane od początku produkcji do dnia:
03/02/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Bursa (Turcja),
04/02/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Flins (Francja).
plik pdf |
2015-03-25 | Niektóre samochody marki Renault CLIO IV wyposażone w silniki M5Mt, wyprodukowane w fabryce Yokohama (Japonia), od numeru fabrycznego #000201 do #012599, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników. Poinformowano, że w niektórych samochodach marki Renault CLIO IV istnieje możliwość wycieku paliwa pomiędzy czujnikiem ciśnienia paliwa i rampą wtrysku, co może skutkować pojawieniem się zapachu paliwa. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 26 samochodów o następujących numerach VIN: VF15R4M0E48229533 VF15R4M0E48532517 VF15R4M0E48532518 VF15R4M0E48532519 VF15R4M0E48864480 VF15R4M0E48864490 VF15R4M0E48864491 VF15R4M0E48888898 VF15R4M0E48904601 VF15R4M0E49034523 VF15R4M0E49276451 VF15R4M0E49392137 VF15R4M0E49475457 VF15R4M0E49528130 VF15R4M0E49592529 VF15R4M0E49612582 VF15R4M0E49749374 VF15R4M0E49830801 VF15R4M0E49926891 VF15R4M0E49933265 VF15R4M0E49933267 VF15R4M0E50197952 VF15R4M0E50299774 VF15R4M0E50626881 VF15R4M0E50650554 VF15R4M0E50650566 |