chceauto.pl
x

Renault Clio IV 1.5 dCi 90 KM

Renault Clio IV 1.5 dCi 90 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2016
Średnia cena
33 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1461 cm3
Silnik
diesel
Waga
1121 kg
Ładowność
425 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
90 KM
0-100 km/h
11.7 s.
V max
178 km/h
Zasięg
740 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
5.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Zbiornik paliwa
40 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/65 R15
195/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
443 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Renault Clio IV 1.5 dCi 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KMRenault Clio IV 1.5 dCi 90 KM

Renault Clio IV 1.5 dCi 90 KM

Renault Clio

Renault Clio to jeden z najważniejszych modeli w całej historii tego francuskiego producenta. Ten należący do segmentu B samochód zadebiutował w 1990 roku, od razu zdobywając tytuł Samochodu Roku. Model ten produkowano przez osiem lat. W 1998 roku na rynek weszła zupełnie nowa II generacja Clio. Samochód odniósł tak duży sukces, że chociaż w 2005 roku do produkcji weszło Clio III, to ograniczoną do podstawowych wersji produkcję II generacji utrzymano aż do 2012 roku, czyli do debiutu Clio IV. Podobny zabieg zastosowano zresztą z Clio III, które jako Clio Collection produkowane jest równoległe z Clio IV.

Renault Clio IV

Renault Clio IV generacji zadebiutowało na salonie paryskim jesienią 2012 roku. Wkrótce potem samochód wszedł do produkcji. W marcu na salonie genewskim pokazano najmocniejszą wersję Clio o nazwie GT.

Stylistycznie Clio IV zmieniło się znacznie. Z przodu zintegrowano wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej, które jednak zdecydowanie zostały zdominowane przez potężne, umieszczone na przednim pasie logo. Z tyłu uwagę zwraca ukrycie klamek do tylnych drzwi w słupku C, to chyba pierwsze takie rozwiązanie w samochodzie zaliczanym do segmentu B. Obniżono zawieszenie i prześwit (a więc obniżeniu uległ środek ciężkości), zwiększono rozstaw kół, które zamontowano w narożnikach nadwozia.

W połowie 2016 roku model doczekał się zmodernizowanego pasa przedniego. Oprócz nowych zderzaków auto otrzymało przestylizowaną osłonę chłodnicy i zaprojektowane od podstaw reflektory. Nowe światła korzystają wyłącznie z technologii LED. Przy okazji liftingu w cennikach pojawiły się cztery nowe kolory nadwozia oraz odświeżone wzory obręczy i dekli kół.

Zmiany w kabinie są w praktyce niedostrzegalne. O nowy system multimedialny - R&Go – uzupełniono listę dostępnych już rozwiązań (Media Nav Evolution i Renault R-Link Evolution). Jazdę umilać może chociażby zestaw audio zaprojektowany przez Bose. Na liście dodatków znajdziemy też czujniki parkowania (przód i tył) oraz kamerę cofania.

Prszy okazji liftingu - dla najbardziej wymagających nabywców - przygotowano wzbogaconą, topową odmianę – Initiale Paris. Auto w tej wersji wyróżnia się unikatowym lakierem Givré Grey, obszytymi skórą (podciętą u dołu) kierownicą i lewarkiem zmiany biegów oraz przeprojektowanymi boczkami drzwi. Standardem są również skórzane (czarne lub biało-czarne) fotele.

Rozwiązania techniczne pozostały – w istocie – bez zmian. Nowością są jedynie – oferowane w standardzie - sześciostopniowe skrzynie biegów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-06-13

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Renault Clio po liftingu2023-04-18Renault Clio ma już 30 lat2020-08-24Nowe Renault Clio!2019-01-29Renault Clio RS i GT Line2016-07-10Renault Clio - lifting2016-06-1325 lat Renault Clio2016-06-04

Renault Clio CRASHTEST

Renault Clio - AKCJE NAWROTOWE

2014-08-21W niektórych samochodach marki Renault Clio IV istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola przedniego i/lub możliwość wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego. W przypadku samochodów objętych ryzykiem uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego może to skutkować powolnym lub gwałtownym wyciekiem płynu hamulcowego z elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego spowodowany jego przetarciem o krawędź wadliwie zamontowanej osłony nadkola przedniego. W przypadku samochodów objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego przy hamowaniu w szczególnych warunkach (użycie hamulca ręcznego podczas jazdy, połączone z silnym hamowaniem) szczęka hamulcowa ulega przemieszczeniu, które może doprowadzić do wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego, z jednoczesnym wyciekiem płynu hamulcowego. Może to skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu hamulcowego poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu hamulcowego. Powyższe dotyczy: 1) samochody objęte ryzykiem uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego: egzemplarze CLIO IV wyprodukowane od początku produkcji do dnia: 04/03/2013 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Bursa (Turcja), 14/04/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Flins (Francja). 2) samochody objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego: egzemplarze CLIO IV hatchback wyposażone w silniki D4F, H4B lub K9K, z wyłączeniem egzemplarzy wyposażonych seryjnie w felgi aluminiowe 17” lub automatyczną skrzynię biegów, wyprodukowane od początku produkcji do dnia: 03/02/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Bursa (Turcja), 04/02/2014 dla samochodów wyprodukowanych w fabryce Flins (Francja).

plik pdf
2015-03-25Niektóre samochody marki Renault CLIO IV wyposażone w silniki M5Mt, wyprodukowane w fabryce Yokohama (Japonia), od numeru fabrycznego #000201 do #012599, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że w niektórych samochodach marki Renault CLIO IV istnieje możliwość wycieku paliwa pomiędzy czujnikiem ciśnienia paliwa i rampą wtrysku, co może skutkować pojawieniem się zapachu paliwa.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 26 samochodów o następujących numerach VIN:

VF15R4M0E48229533
VF15R4M0E48532517
VF15R4M0E48532518
VF15R4M0E48532519
VF15R4M0E48864480
VF15R4M0E48864490
VF15R4M0E48864491
VF15R4M0E48888898
VF15R4M0E48904601
VF15R4M0E49034523
VF15R4M0E49276451
VF15R4M0E49392137
VF15R4M0E49475457
VF15R4M0E49528130
VF15R4M0E49592529
VF15R4M0E49612582
VF15R4M0E49749374
VF15R4M0E49830801
VF15R4M0E49926891
VF15R4M0E49933265
VF15R4M0E49933267
VF15R4M0E50197952
VF15R4M0E50299774
VF15R4M0E50626881
VF15R4M0E50650554
VF15R4M0E50650566

Renault Clio IV 1.5 dCi 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.4 TDI 90 KM diesel2016kombiręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Fabia

Skoda Fabia

1.4 TDI 90 KM diesel2016kombiręcznaprzedni
cena średnia 40 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Clio IV 1.5 dCi 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS